کد خبر : 3945

ارسال خوراک به پتروشیمی اصفهان از سر گرفته می شود

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: ارسال خوراک به پتروشیمی اصفهان به زودی از سر گرفته شده و این مجتمع فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفت و گو با شانا در مورد قطع ارسال خوراک از سوی پالایشگاه اصفهان به مجتمع پتروشیمی اصفهان اظهار کرد: متاسفانه به علت بدهی پتروشیمی به پالایشگاه خوراک این مجتمع قطع شده و فعالیت پتروشیمی اصفهان متوقف شده است.

مهندس عبدالحسین بیات افزود: مذاکره نهایی میان پتروشیمی و پالایشگاه اصفهان انجام شده و به زودی فعالیت این مجتمع پتروشیمی به جریان عادی خود بازخواهد گشت. وی با بیان این که مذاکراتی نیز با مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی برای رفع این مشکل انجام شده، گفت: با مساعدت های انجام شده مقرر شد تا تا پرداخت بدهی شرکت پتروشیمی اصفهان به پالایشگاه در کمترین زمان ممکن انجام شود.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: شرکت های پتروشیمی طبق قانون موظف هستند تمام بدهی های خود بابت قیمت خوراک را پرداخت کنند و با توجه به این که پالایشگاه ها و مجتمع های پتروشیمی هر دو ارزش افزوده زیادی را برای صنعت نفت به همراه دارند ضروری است تا تعامل و همکاری میان این واحدهای تولیدی بیش از پیش افزایش یابد.

مجتمع پتروشیمی اصفهان با ظرفیت تولید سالانه ٣٠٠ هزار تن انواع محصولات پتروشیمی را تولید می کند،این واحد پتروشیمیایی از ظرفیت تولید سالانه ۵۵ هزار تن بنزن، ٧٢ هزار تن تولوئن، ٢٢ هزار تن ارتوزایلین، ۴۴ هزار تن پارازیلین، ٧۵ هزار تن مخلوط زایلین ها و ۴٠ هزار تن انیدریدفتالیک برخوردار است. این گزارش می افزاید: سالیانه حدود ٣۶٣ هزار تن پلاتفرمیت و سه هزار تن هیدروژن به عنوان خوراک توسط پالایگاه نفت اصفهان به پتروشیمی تحویل داده می شود.

ارسال نظر