کد خبر : 39398

احتمال افزایش صادرات نفت خام کانادا به آسیا و آمریکا

پتروتحلیل- احتمال دارد تا سال ۲۰۲۱ میلادی میزان عرضه نفت خام کانادا به سواحل خلیج مکزیک بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار بشکه درروز افزایش پیدا کند.

Sarah Emerson رئیس موسسه Energy Security Analysis طی سخنانی در سمپوزیوم نفت وگاز موسسه تحقیقات انرژی کانادا با اعلام این مطلب افزود : پالایشگران آسیایی بدنبال آن هستند که میزان پالایش نفت خام سنگین کانادا را به ۴۵۰ هزار بشکه درروز افزایش دهند.

وی افزود: پیش بینی شده کل تقاضای انواع نفت خام های متوسط، سنگین و فوق سنگین منطقه آسیا در میان مدت به ۱/۲ میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

به گفته این مقام، با راه اندازی و تکمیل پروژه های خط لوله نفت کانادا تا سال ۲۰۳۰ میلادی، انتظار می رود ظرفیت انتقال نفت از خط لوله مزبور از میانگین تولید نفت این کشور در سالهای ۲۰۲۲-۲۰۲۱ پیشی گیرد.

براساس برآوردهای انجام شده، میزان تولید نفت خام کانادا تا سال ۲۰۳۰ تقریبا به ۶ میلیون بشکه درروز وظرفیت انتفال نفت از خط لوله نفت این کشور به ۷ میلیون بشکه درروز خواهد رسید. گفتنی است کل صادرات نفت خام کانادا به ایالات متحده در سال ۲۰۱۶ به حدود ۳/۲ میلیون بشکه درروز رسید که اندکی بیشتر از سال ۲۰۱۵ بود. همچنین طی این دوره میزان صادرات نفت خام کانادا به دیگر مقاصد به ۴۰ هزار بشکه درروز رسید که این رقم ۲۰ هزار بشکه درروز بیشتر از سال ۲۰۱۵ بود .

ارسال نظر