کد خبر : 39367

برنامه ریزی Reliance هندی برای راه اندازی خط تولید پلی اتیلن متالوسنی

برنامه ریزی Reliance هندی برای راه اندازی خط تولید پلی اتیلن متالوسنی

پتروتحلیل- شرکت Reliance هندی در حال برنامه ریزی برای اضافه کردن یک خط پلی اتیلن متالوسنی است.

به گزارش «پتروتحلیل»، این خط ظرفیت تولید ۳۰۰ هزارتن پلی اتیلن متالوسنی در سال را داراست و قرار است به کارخانه پلی اتیلن واقع در گجرات اضافه شود.

انتظار می رود این خط تولید در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ تکمیل شود.

این کارخانه در حال حاضر دارای ظرفیت تولید ۴۵۰ هزارتن پلی اتیلن سبک خطی، پلی اتیلن سنگین و یک خط جداگانه تولید پلی اتیلن سبک خطی نیز با ظرفیت ۵۵۰ هزارتن در سال دارد.

***

پلی اتیلن متالوسنی: در دهه ۹۰ میلادی خانواده جدیدی از پلی اتیلن که با کاتالیزورهای متالوسن تولید شده بود به دنیا معرفی گردید. این کاتالیزورها توانایی های جدیدی در دستکاری کردن خواص پلی اتیلن های خطی و سایر پلی اولفین ها ارائه می دادند. به طور خاص، آنها قادر به ایجاد اتصالات بسیار یکنواخت تری بین کوپلیمرها می باشند.

کاتالیزورهای متالوسن تنها دارای یک نوع سایت شکل گیری و رشد پلی اتیلن هستند و به همین علت اغلب به عنوان کاتالیزورهای تک موقعیت شناخته می شوند. این نوع کاتالیست، قادر به تولید کوپلیمرهایی با نسبت کومونومر دلخواه ما بوده و خواص محصول را بهبود می بخشد. کاتالیزورهای متالوسن در مقایسه با کاتالیزورهای زیگلر-ناتا امکان بیشتری در کنترل میزان کومونومر زنجیرها فراهم آورده و لذا توزیع یکنواخت تری، چه در چیدمان مونومرها و چه در اندازه زنجیرهای پلیمری، بدست می دهد. این موضوع موجب بهبود شفافیت و کاهش مونومرهای باقی مانده در محصول شده و امکان استفاده از کومونومر بیشتری را می دهد. همچنین استحکام کششی و پارگی پلی اتیلن افزایش یافته و یک مقدار نرمی آن را نیز بهبود می بخشد.

ارسال نظر