کد خبر : 39348

افزایش قیمت نفت خام های سنگین و ترش زیر سایه «اوپک»

افزایش قیمت نفت خام های سنگین و ترش زیر سایه «اوپک»

پتروتحلیل- بر اساس اظهارات مدیر اجرایی شرکت ساراس، داریو اسکافاردی، کاهش تولید نفت توسط اعضای اوپک منجر به افزایش قیمت انواع نفت خام های سنگین و ترش شده است.

به گزارش «پتروتحلیل»، این در حالی است که انواع سبک تر نفت خام با کاهش قیمت مواجه شده اند که این روند منجر به کاهش فاصله قیمتی این نفت خام ها شده است.

اسکافاردی گفت: کاهش تولید نفت خام عربستان سعودی و کویت بر انواع نفت خام های ارزان تر و سنگین تر متمرکز شده بود که این موضوع موجب افزایش قیمت ها شد. به طور همزمان، با توجه به افزایش تولید نفت خام آمریکا عرضه انواع سبک تر نفت خام نیز در بازار افزایش یافت که این امر موجب کاهش قیمت انواع شیرین تر نفت خام در بازار شد.

کاهش فاصله قیمتی انواع نفت خام ها برای شرکت ساراس مفید نیست. این شرکت با عملکرد بهینه و مخلوط کردن مجموعه ای ازانواع نفت خام ها توانسته بود از دیسکانت حاصل شده بر انواع نفت خام سنگین منتفع شود. وی همچنین اظهار داشت که نتایج حاصل از کاهش تولید نفت خام اوپک تنها اندکی با انتظارات این شرکت از تغییرات بازار در تقابل بوده است.

شرکت ساراس در سال گذشته میلادی با افزایش مصرف آنچه که آن را انواع نفت خام ترش و متوسط توصیف می کند، از ۱۷ درصد در سال ۲۰۱۵ میلادی به ۳۹ درصد در سال ۲۰۱۶ میلادی و کاهش مصرف انواع نفت خام شیرین و سبک از ۴۰ درصد به ۳۳ درصد طی دوره مذکور، از افزایش فاصله قیمتی انواع نفت خام سنگین و سبک منتفع شده بود.

ارسال نظر