کد خبر : 39266

انتظار دبیر کل اوپک از تولیدکنندگان نفت خام

پتروتحلیل- محمد بارکیندو ( دبیر کل اوپک) انتظار دارد تا موافقت کشورهای تولید کننده نفت خام جهت عمل به تعهدات کاهش در تولید به بالاتر از ۹۰ درصد برسد.

بارکیندو اظهار داشت که وی انتظار دارد تا اولین ارزیابی رسمی از توافقات صورت پذیرفته بین تولیدکنندگان بزرگ برای کاهش ۱/۸ میلیون بشکه درروز تولیدات نفت خام خود در شش ماهه اول سال جاری میلادی جهت تسریع در به تعادل رسیدن بازار، بعد از برگزاری نشست ۲۲ فوریه اعضای کمیته مشترک نظارتی منتشر گردد.

وی همچنین اظهار داشت که هنوز انتظار دارد تا کشورهای غیر عضو بیشتری به این توافقنامه کاهش در تولید نفت خام بپیوندند. این کشورها هنوز به این موضوع توجه دارند که آیا جهت دستیابی به تعادل در بازار نیازی به افزایش دوره زمانی کاهش در تولید هست و یا خیر.

وی همچنین اضافه کرد: ذخایر بالای نفت خام می تواند اجرای توافق و دستیابی به تعادل در بازار را با مشکلاتی روبرو سازد. وی اذعان داشت که باید تمرکز خود را به کاهش سطح موجودی نفت خام و رساندن آن به حدود سطوح میانگین ۵ ساله معطوف کنیم. با این حال وی اضافه کرد که پیشرفت حاصل شده و قیمت‌ها بالای ۵۰ دلار به ازاء هر بشکه تثبیت گردیده است که این موضوع به انجام سرمایه گذاری کمک می کند.

ارسال نظر