کد خبر : 39236

«شاوان» و «شپنا» به صف خرید رسیدند

«شاوان» و «شپنا» به صف خرید رسیدند

پتروتحلیل- شاخص کل بورس امروز با افزایش ۴۰ واحدی به ارتفاع ۷۷٫۶۹۸ واحد و ارزش معاملات بورس و فرابورس به رقم ۳٫۲۳۶ میلیارد ریال رسید.

به گزارش «پتروتحلیل»، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس نمادهای «شپنا» و «جم» داشتند. نماد «زاگرس» نیز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشت.

در گروه فرآوردهای نفتی، پالایش نفت تهران گزارش دوره ۹ ماهه خود را با تعدیل مثبت ۸۳ درصدی اعلام کرد. شرکت پالایش نفت تهران که در دوره ۹ ماهه به ازای هر سهم ۲۴۷ ریال سود محقق کرده بود، سود سال جاری را بر اساس عملکرد دوره ۹ ماهه با افزایش ۸۳ درصدی نسبت به گزارش قبلی مبلغ ۳۲۹ ریال به ازای هر سهم پیش بینی کرد. شرکت علیرغم عدم تغییر مقدار تولید، پیش بینی مقدار فروش را به مقدار ۹۷۴,۷۱۹ متر مکعب افزایش داده، همچنین عمدتا نرخ‌های فروش نیز افزایش دارند. شرکت در دوره ۹ ماهه ۷۲ درصد مبلغ فروش و بهای تمام شده، ۷۵ درصد سود ناخالص و ۷۵ درصد سود هر سهم را پوشش داده است. به این ترتیب نماد آن متوقف شد، همچنین با توقف «شبندر» هم «شاوان» و «شپنا» به صف خرید رسیدند. شپنا با قیمت ۲۶۴۲ ریال و ۱۷ میلیون صف خرید معامله شد.

همچنین در جلسه ۲۷ بهمن ماه هیات وزیران و به پیشنهاد وزارت اقتصاد و به استناد ماده ۳۴ قانون اصل ۴۴ تصویب شد، ۲۰ درصد سهام ۷ پالایشگاه اصفهان، تبریز، لاوان، تهران، شیراز، کرمانشاه و بندرعباس از فهرست شرکت های واگذار شده به سهام عدالت خارج شود تا به عنوان سهم ۲۰ درصدی دولت از ارزش فعالیت های پالایش نفتی توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران ارائه شود.

ارسال نظر