کد خبر : 39223

صادرات نفت خام عراق افزایش یافت

پتروتحلیل- بعد از اجرای تعهد عراق برای کاهش تولید نفت در قالب توافق اخیر سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) میانگین صادرات نفت خام این کشور در نیمه نخست ماه جاری میلادی به میزان ۳ درصد افزایش یافت.

به گزارش «پتروتحلیل»، آمار جمع آوری شده از سوی منابع کشتیرانی نشان می دهد میانگین صادرات نفت خام عراق در ۱۵ روز نخست ماه جاری به ۳/۹۳ میلیون بشکه در روز رسید که این رقم روزانه ۱۲۲ هزار بشکه بیش از میانگین کل صادرات ژانویه گذشته است.

براساس آمار مزبور طی این دوره میزان صادرات نفت از بندر بصره در جنوب عراق ۱۰ درصد رشد دا شته درحالیکه میزان فروش نفت دولت منطقه ای کردستان عراق (KRG ) واقع درشمال این کشور با ۱۳ درصد افزایش همراه بوده است.

شایان ذکر است ، عراق در نشست اخیر اوپک متعهد شد ه بود تولید نفت خود را نسبت به سطح ۳/۹۱ میلیون بشکه در روز اکتبر سال گذ شته بالغ بر ۲۱۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد. اطلاعات جمع آوری شده از سوی بلومبرگ در خصوص برنامه های بارگیری نفت این کشور در ماه مارس حکایت از آن دارد که طی این دوره صادرات نفت عراق به ۳/۰۱ میلیون بشکه در روز خواهد رسید که این رقم پایین ترین سطح آن طی ۷ ماه گذشته است.

ارسال نظر