کد خبر : 39145

جهش «پلی استایرن» در ترکیه

جهش «پلی استایرن» در ترکیه

پتروتحلیل- بازار پلی استایرن ترکیه در هفته جاری هم متاثر از افزایش هزینه مواد اولیه و همچنین تقویت بازار چین پس از تعطیلات با افزایش روبه رو شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، افزایش محموله های وارداتی که از اواخر دسامبر متوقف بودند، سبب جهش قابل توجه در بازار محلی ترکیه شده است.

به این ترتیب پس از افزایش قیمت کره، هند و منابع ایرانی در هفته جاری، قیمت پلی استایرن معمولی ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار در هر تن رشد کرد و به ۱۹۵۰ تا ۲۰۰۰ دلار در هر تن، انبار ترکیه با مالیات بر ارزش افزوده و به صورت نقدی رسید که بالاترین رقم در دوسال گذشته است.

همچنین قیمت پلی استایرن مقاوم هم به ۱۹۸۰ تا ۲۰۵۰ دلار در هر تن در ترکیه رسیده است، براساس قیمت فعلی واردات، قیمت پلی استایرن مقاوم تحت فشار به سمت بالا برای مدت نزدیک باقی خواهد ماند.

در همین حال برخی از بازیکنان تاکید کرده اند که عرضه پلی استایرن احتمال دارد در روزهای آینده کم شود و معامله گران در ترکیه از خرید محموله های جدید خودداری کنند.

از سوی دیگر خریداران دچار تردید برای معاملات به دلیل افزایش بی امان قیمت هستند. اکثر معامله گران می گویند: ما نیاز داریم محصولات مصرفی خود را خریداری کنیم، با این حال افزایش قیمت تا اندکی سوداگرانه است، از سوی دیگر محصولات جایگزین هم برای خریداران وجود دارد. از این رو وضعیت تقاضا نقش کلیدی در آینده بازار بازی خواهد کرد.

ارسال نظر