کد خبر : 38765

عقب نشینی دوباره بازار پی وی سی در چین

عقب نشینی دوباره بازار پی وی سی در چین

پتروتحلیل- در هفته جاری بازار پی وی سی چین همچنان متاثر از افت قیمت های آتی، تقاضایی کند داشت.

به گزارش «پتروتحلیل»، بازار واردت پی وی سی با عقب نشینی قیمت روبه رو بود، به طوری که قیمت پی وی سی با ۱۰ تا ۲۰ دلار کاهش به ۸۶۰ تا ۹۱۰ دلار در هر تن سی آی اف به صورت نقدی رسید.

یک تاجر در شانگهای گفت: ما انتظار بهبود در بازار پی وی سی را پس از سال نو داریم، با این حال فعالیت در بازار اکنون ضعیف است و بازیکنان بازار محتاط هستند.

در بازار محلی چین هم قیمت پی وی سی بر پایه اتیلن و استیلن نسبت به هفته گذشته کاهش یافت، به طوری که پی وی سی بر پایه استیلن ۳۶ تا ۳۷ دلار و پی وی سی بر پایه اتیلن نیز ۲۴ دلار در هر تن عقب نشینی کرد.

یک تولیدکننده پی وی سی بر پایه اتیلن گفت: ما در حال حاضر مایل به ارایه تخفیف قبل از سال نو هستیم. از سوی دیگر انتظار داریم قیمت به دلیل تقاضای غیرحمایتی در بازارهای داخلی و خارج از کشور، با کاهش روبه رو شود. این در حالی است که ما در حال حاضر برنامه ریزی برای ایجاد یک کارخانه هستیم.

سازنده پی وی سی بر پایه استیلن گفت: بازار محلی در این هفته روندی نزولی داشت، اما همچنان فروش داخلی بهتر از فروش صادراتی است. قیمت پی وی سی بر پایه اتیلن و استیلن در بازار صادرات به دنبال یک مسیر مشابه ۱۰ تا ۳۰ دلار در هر تن در هفته جاری کاهش یافته است.

این در حالی است که تقاضای ضعیف در بازار پی وی سی و همچنین رکود پیش از سال نو چینی خودنمایی می کند. این در حالی است که واردات پی وی سی چین در ماه نوامبر افزایشی در حدود ۷٫۶ درصد و با ۵۹۷۰۴ تن داشته است. همچنین گفته می شود شرکت ویبولیتین چینی کارخانه پی وی سی خود را با ظرفیت ۴۵۰ هزارتن در سال به دلیل تعمیر و نگهداری در تاریخ ۳ ژانویه به مدت ۱۵ روز تعطیل خواهد کرد.

ارسال نظر