کد خبر : 38692

محصولات MDI پتروشیمی کارون به زودی وارد بازار می شود

پتروتحلیل- رییس خدمات فنی شرکت پتروشیمی کارون گفت: به زودی محصولات متنوع MDI از طرف شرکت پتروشیمی کارون که زیر مجموعه شرکت هلدینگ خلیج فارس است به بازار ارائه خواهد شد.

دکتر اسدالله عسگری با اعلام این خبر افزود: محصولات MDI با توجه به بازارهای جهانی با تنوع در حال تولید و عرضه هستند و این امر بر اساس نوع کاربرد در صنایع مختلف متفاوت است و ما نیز می توانیم محصولات خود را با کیفیت مطلوب تولید و به بازار ها عرضه نمائیم.

وی با اشاره به تنوع محصولاتMDI بیان داشت: بیش از ۵۰ نوع محصول، از محصول خامMDI تولید و در بازارهای جهانی از سوی شرکت های خارجی و چینی عرضه می شود، شرکت پترو شیمی کارون نیز همگام با بازارهای جهانی می تواند با افزودنی های متنوع و ترکیب درصد های مختلف محصولات متعددی را تولید و به بازار عرضه کند.

دکتر عسگری با اشاره به ارائه پیشنهاد تنوع محصولات MDI خاطرنشان کرد: چنانچه این ایده از سوی مدیریت شرکت پتروشیمی کارون و شرکت هلدینگ خلیج فارس عملی گردد ما شاهد حضور پر رنگ و موثر این شرکت در بازارهای جهانی با محصولات متنوع خواهیم بود چرا که با تنوع تولیدات و سودآوری بالا می توانیم گامی مهم و بنیادین در عرصه صنعت عظیم پتروشیمی گام برداریم.

دکتراسدالله عسگری رئیس خدمات فنی شرکت پتروشیمی کارون پتانسیل، خلاقیت و دانش نیروهای این شرکت را بالا دانست و تصریح کرد: بی شک اگر همت ، تلاش ، تخصص و تعهد جوانان ما در بخش های مختلف شرکت پتروشیمی کارون نبود نمی توانستیم واحد های مختلف فاز دوم را به بهره برداری برسانیم ، و این امر محقق نشد مگر با تکیه بر دانش و توان نیروهای کارون و قطعا در متنوع سازی تولیداتMDI نیز نیازی به حضور شرکت کماتور سوئد نیست و خود به تنهایی قادر به تولید محصولات خواهیم بود.

وی در ادامه گفت: متنوع سازی سبد تولید محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های پلیمری یکی از سیاست‌های کلیدی دولت در توسعه صنعت عظیم پتروشیمی به حساب می آید و بر این اساس دولت قصد دارد به منظور خنثی سازی تحریم‌های نفتی ، با تولید محصولات مختلف و صادرات آنها ، به نوعی بازارهای هدف پتروشیمی ایران در چهار گوشه جهان را متنوع تر کند.

عسگری در پایان بیان داشت: محصول MDI تولیدی پتروشیمی کارون در مقایسه با کشورهای شرق آسیا از کیفیت بالاتری برخوردار است ، از سوی دیگر این مجتمع پتروشیمیایی به منابع اصلی تامین خوراک شامل تولوئن ، بنزن و آمونیاک و ... نزدیک است.

ارسال نظر