کد خبر : 38481

موج سواری پلیمرها با دلار

موج سواری پلیمرها با دلار

پتروتحلیل- قیمت های پایه محصولات پتروشیمی در هفته جاری متاثر از رشد قیمت دلار و گذشتن آن از مرز ۳ هزار و ۹۰۰ تومان، روند مثبتی را طی خواهند کرد.

به گزارش «پتروتحلیل»، در حال حاضر نرخ دلار در بازار تهران در محدوده ۳ هزار و ۹۰۰ تومان در حال نوسان است، این در حالی است که قیمت دلار در محاسبه نرخ های پایه محصولات پتروشیمی در دو هفته گذشته، در حدودا ۳ هزار و ۶۸۰ تومان در نظر گرفته شده بود.

از این رو افزایش قیمت دلار در حدود ۵ درصد از دو هفته گذشته تا کنون است و سبب می شود تا به همین میزان قیمت محصولاتی که در بازارهای جهانی با ثبات بوده اند، افزایش یابد. این در حالی است که برخی از کالاها نیز روندی صعودی داشته اند و افزایش قیمت دلار، میزان رشد نرخ این کالاها را تشدید می کند.

به این ترتیب به نظر می رسد قیمت پی وی سی به روند صعودی خود ادامه داده و در حدود ۱۶۰ تا ۱۸۰ تومان نسبت به دو هفته اخیر رشد قیمت داشته باشد. همچنین قیمت پلی پروپیلن های نساجی و شیمیایی نیز احتمالا در حدود ۳ درصد خواهد بود، به این ترتیب احتمال می رود پلی پروپیلن های شیمیایی در حدود ۱۲۰ تا ۱۵۰ و پلی پروپیلن های نساجی ۱۰۰ تا ۱۲۰ تومان نسبت به دو هفته اخیر گران شوند.

در همین حال احتمالا قیمت های پایه پلی اتیلن های سنگین تزریقی، بادی، فیلم، پلی اتیلن های سبک خطی، فیلم، پلی استایرن های معمولی، مقاوم و انبساطی، همچنین پلی اتیلن های ترفتالات در هفته جاری روندی افزایشی داشته باشند. پیش بینی می شود پلی اتیلن های سنگین تزریقی و بادی در حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ تومان، پلی اتیلن سنگین فیلم ۱۲۰ تا ۱۵۰ و پلی اتیلن سبک خطی هم ۱۳۰ تا ۱۵۰ تومان نسبت به دو هفته اخیر گران شوند.

همچنین به نظر می رسد پلی اتیلن سبک فیلم در حدود ۱۵۰ تا ۱۸۰ تومان، پلی استایرن معمولی ۲۲۰ تا ۲۵۰ و پلی استایرن مقاوم هم ۲۳۰ تا ۲۶۰ تومان نسبت به دو هفته گذشته گران شوند، به این ترتیب پیش بینی می شود بیشترین افزایش قیمت در گروه پلیمرها متعلق به پلی استایرن ها باشد.

همچنین پلی اتیلن های ترفتالات نیز احتمال در حدود ۱۵۰ تا ۱۸۰ تومان نسبت به دو هفته اخیر گران تر شوند.

ارسال نظر