کد خبر : 38479

عقب نشینی قیمت پی وی سی در چین

عقب نشینی قیمت پی وی سی در چین

پتروتحلیل- قیمت پی وی سی در چین در هفته گذشته و در بازار محلی اندکی کاهش یافت.

به گزارش «پتروتحلیل»، در هفته جاری نیز کاهش قیمت پی وی سی ادامه دار شد، به طوری که در بازار داخلی، قیمت پی وی سی بر پایه استیلن ۲۹ تا ۸۰ دلار در هر تن کاهش یافت. این در حالی است که قیمت پی وی سی بر پایه اتیلن نسبت به هفته گذشته تغییری نداشت.

به این ترتیب شکفاف بین پی وی سی بر پایه استیلن و اتیلن دوباره پس از معاملات متعادل در اواسط ماه نوامبر افزایش یافته است.

یک منبع سازنده پی وی سی بر پایه استیلن اعلام کرده است که روند صعودی قیمت ها در اوابط ماه نوامبر به پایان رسیده است و بازار در حال حاضر تحت یک حرکت اصلاحی نزولی با توجه به ورود به فصل زمستان قرار دارد. البته مسایل مربوط به حمل و نقل در چین در حال بهبود است.

در همین حال یک تاجر بین المللی پی وی سی معتقد است که بازار پی وی سی در حال نزول است، البته در بازار صادرات، قیمت پی وی سی بر پایه اتیلن همچنان از هفته گذشته با ثبات بوده است، در حالی که پیشنهادت برای پی وی سی بر پایه استیلن ۳۰ دلار در هرتن کاهش یافته است. این در حالی است که آمار واردات اکتبر پی وی سی چین نشان از ۱۶٫۸ درصد رشد به صورت سالانه دارد و به ۵۵ هزارو ۴۴۶ تن افزایش یافته است.

البته با توجه به فصل زمستان نگرانی در خصوص کاهش تقاضا افزایش یافته ، همچنین در شمال چین تقاضای لوله ها و پروفیل متوقف شده است. یک تولیدکننده پی وی سی براساس استیلن معتقد است که قیمت ها به عقب نشینی خود در ماه دسامبر ادامه خواهد داد. از سوی دیگر در بازارهای هند، اروپا و ترکیه نیز تقاضا در حال کاهش است.

ارسال نظر