کد خبر : 38341

عقب نشینی پلی پروپیلن برای دومین هفته متوالی

عقب نشینی پلی پروپیلن برای دومین هفته متوالی

پتروتحلیل- قیمت پلی پروپیلن در هفته جاری در چین در بازار واردات و محلی برای دومین هفته متوالی عقب نشینی کرد.

به گزارش «پتروتحلیل»، این در حالی است که قیمت پلی پروپیلن در چین از اوایل ماه ژوئن امسال روندی مثبت داشت. قیمت واردات پلی پروپیلن در چین ۹۸۰ تا ۱۰۷۰ دلار در هر تن سی آی اف و به صورت نقدی گزارش شده است که نشان می دهد قیمت این کالا ۴۰ دلار در هر تن در بازه پایینی و ۱۰ دلار در هر تن در بازه بالایی کاهش یافته است.

ظهور محموله های پلی پروپیلن آمریکایی در بازار چین در هفته گذشته با قیمت های رقابتی یکی از دلایل افت قیمت پلی پروپیلن بود. در هفته جاری هم قیمت این محموله ها با ۴۰ تا ۴۵ دلار به ۹۸۰ تا ۱۰۰۰ دلار در هر تن سی آی اف رسید. محموله های هند نیز در بازار واردات این هفته روندی کاهشی داشتند. از سوی دیگر قیمت آتی پلی پروپیلن نیز روندی منفی داشت. این در حالی است که شنهوا سین کیانگ در حال برنامه ریزی برای بازگشت به بازار پلی پروپیلن از ماه دسامبر است.

در همین حال با توجه به ظهور پیشنهادات رقابتی در بازار واردات در روزهای پایانی سال و همچنین کاهش تقاضای خریداران چینی، بازیکنان بازار انتشار دارند که بازار پلی پروپیلن در کوتاه مدت ضعیف باشد. البته در جنوب شرق آسیا احتمالا خطوط تولید پلی پروپیلن در تایلند و اندونزی با خاموشی ناگهانی روبه رو شوند و این موضوع می تواند بازیکنان چینی را به تمرکز محدد بر روی صادرات ترغیب کند.

ارسال نظر