کد خبر : 38248

مسیر متفاوت «پت» و «منواتیلن گلایکول»

مسیر متفاوت «پت» و «منواتیلن گلایکول»

پتروتحلیل- شرایط آب و هوا سبب کاهش مصرف بطری ها و در نتیجه پلی اتیلن ترفتالات بطری در آسیا شده است.

به گزارش «پتروتحلیل»، بازار پلی اتیلن ترفتالات در هفته جاری در چین روندی با ثبات داشت، البته قیمت منواتیلن گلایکول با افزایش روبه رو شد، این درحالی است که تقاضا در چین بیشتر متوجه محموله های صادراتی هند و خاورمیانه با توجه به قیمت آنها بود.

به این ترتیب قیمت پلی اتیلن ترفتالات صادراتی ۸۵۰ تا ۸۸۰ دلار در هر تن فوب چین گزارش شده است. این در حالی است که معامله گران در این بازار انتظار بهبود در تقاضا را در کوتاه مدت با توجه به نزدیکی به فصل زمستان ندارند.

علاوه بر این فعالیت های تجاری نیز در این زمینه محدود شده است. قیمت صادرات از کره جنوبی هم به ۸۷۵ دلار در هر تن فوب رسیده است. یک منبع تولیدکننده کره گزارش داده است که افزایش قیمت منواتیلن گلایکول سبب شده تا پیشنهادات خود را ۱۰ دلار گران تر از هفته قبل به خریداران اعلام کند. در بازار داخلی چین هنوز هم خریداران محدود هستند و بازیگران با احتیاط وارد معاملات می شوند.

در همین حال قیمت اسیدترفتالیک ۶۱۰ دلار در هر تن سی اف آر چین گزارش شده است، قیمت منواتیلن گلایکول هم با افزایش ۷۴۰ تا ۷۴۵ دلار در هر تن اعلام شده است.

در منطقه جی سی سی هم قیمت پلی اتیلن ترفتالات گرید بطری در هفته جاری ۸۰۰ تا ۸۷۰ دلار در هر تن فوب و ۸۴۰ تا ۹۱۰ دلار در هر تن سی اف آر گزارش شده است.

در همین حال پلی اتیلن ترفتالات گرید فیبر هم در شمال شرق آسیا و هند روندی ثابت داشته و در محدوه ۸۲۰ تا ۸۶۰ دلار در هر تن سی اف آر گزارش شده است.

meg2

pet3

ارسال نظر