کد خبر : 38120

راز جذابیت پلی پروپیلن سازها؟

راز جذابیت پلی پروپیلن سازها؟

پتروتحلیل- نویدزرشیمی روز گذشته از پلی پروپیلن سازهای جذاب و صدرنشین بازار بود، به طوری که پلی پروپیلن فیلم این مجتمع با سقف قیمت معامله شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، پلی پروپیلن شیمیایی MR230C و ZH515MA هم روز گذشته باسقف قیمت معامله شدند. در این روز برای ۶۶۰ تن گرید MR تقاضای ۳۱۴۶ تنی و برای عرضه ۱۰۵ تنی ZH515Ma هم تقاضایی معادل ۲۲۲۶ تن ثبت شد.

به این ترتیب پلی پروپیلن های نساجی با MFI 6 که در ساخت گونی به کار برده می شوند از جذابیت بیشتری در گروه پلی پروپیلن ها برخوردار هستند، به طوری که برای ۷۹۸ تن عرضه گرید ۰۶۰ پتروشیمی پلی نار ۶۵۵۲ تن تقاضا ثبت شد و با قیمت سقف توسط معامله گران خریداری شد.

همچنین برای ۵۰۴ تن عرضه ZH510L نوید زرشیمی نیز ۵۲۰۸ تن تقاضا وجود داشت و این کالا نیز با سقف قیمت به فروش رسید. از سوی دیگر ۶۵۱ تن عرضه ۱۱۰۲XL رجال هم شرایطی مشابه دو گرید قبل داشته و با ۵۸۳۸ تن تقاضا با سقف قیمت به فروش رسید. در همین حال در بین گرید های دارای MFI 25 نیز تنها گرید ۵۵۲R نوید زرشیمی با سقف قیمت به فروش رسید. گرید Z30S مارون با ۲۰۲۴ تن عرضه تقاضایی معادل ۲۷۲۸ تن داشت که با ۳ درصد رقابت به فروش رسید. عرضه دیگر این پتروشیمی نیز ۵۵۲R بود که برای ۲۲۰ تن عرضه آن ۴۵۱ تن تقاضا وجود داشت و این کالا حدودا با ۳ درصد رقابت قیمتی به فروش رسید. همچنین عرضه ۱۵۰۰ تنی ۵۵۲R شازند نیز ۲۱۲۰ تن تقاضا داشت که با ۲ درصد رقابت معامله شد.

به گفته کارشناسان بازار پتروشیمی پلی پروپیلن سازها در ماه های گذشته نشان داده اند که در مدیریت گریدها هماهنگ هستند و کمتر به نیاز صنایع تکمیلی توجه می کنند؛ مثلا در هفته های گذشته تنها گریدهایی با MFI 25 تولید می کردند و در حال حاضر همگی در حال تولید گریدهایی با MFI 6 هستند. این کار باعث می شود هر بار به طور مقطعی بازار با کمبود شدید یک گرید مواجه شود و زمانی که تولید آن گرید شروع می شود به دلیل کمبود ایجاد شده تا هفته ها از جذابیت خوبی برخوردار است و بعد از آن تولید گرید بعدی شروع می شود و...، مثلا در حال حاضر مدت هاست گرید با MFI 3.5 تولید نشده و این در حالی است که این گرید مصرف زیادی در تولید لیوان یک بار مصرف دارد و در هفته های آتی تولید آن شروع می شود و به دلیل کمبود بسیار شدید در بازار از جذابیت خاصی برخوردار است. استقبال از شازند در همین حال در بین سایر عرضه های روز گذشته پلی اتیلن سبک خطی پتروشیمی شازند از استقبال بیشتری برخوردار بود و برای ۱۰۰۰ تن عرضه این محصول ۲۹۰۰ تن تقاضا وجود داشت و این کالا با رقابت قیمتی ۵٫۷ درصدی به فروش رسید. دومین کالای جذاب پلی اتیلن سنگین اکستروژن همین پتروشیمی بود که برای ۱۵۰۰ تن عرضه آن ، ۲۳۲۰ تن تقاضا وجود داشت و با ۲٫۶ درصد رقابت به فروش رسید. همچنین پلی اتیلن سنگین فیلم ۵۱۱۰ آریا ساسول، سبک فیلم ۰۱۹۰، CRP100 مارون، BL3 کرمانشاه و سبک خطی ۲۲۴۰۲ مهاباد در دو مرحله تالار و مچینگ به طور کامل به فروش رسیدند.

ارسال نظر