کد خبر : 38109

آریاساسول میزبان الفینی ها شد

پتروتحلیل- "نخستین گردهمایی تخصصی الفین ها" با هدف انتقال دانش فنی و همگرایی میان مجتمع های الفینی امروز به میزبانی پتروشیمی آریاساسول برگزار شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، امیرحسین بحرینی مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول اظهارکرد: این گردهمایی تخصصی که به مدت دو روز برگزارمی شود فرصت مناسبی را برای پتروشیمی های الفینی کشور مهیا می کند تا دراین زمینه به تبادل دانش و نیز اطلاعات روزجهان بپردازند.

وی افزود: گردهمایی الفینی ها با همت مدیریت کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار می شود و امید است واحد های الفین که قلب تپنده پتروشیمی ها به شمار می روند با دستاوردها و تجربه های روزجهان بیشترآشنا شده و مسیررا برای رفع برخی مشکلات موجود تسهیل کنند.

مدیرعامل شرکت پلیمرآریا ساسول ادامه داد: سابقه حضور ۲۰ ساله الفین ها در کشورنشان از اهمیت آنها در صنعت پتروشیمی کشورمان دارد و مجتمع های الفینی ۱۳ گانه نیاز دارند تا با بهره گیری از دانش روز جهان، توسعه یافته و فعالیت کنند.

بحرینی با بیان این که ۲۵ واحد جدید الفین طی سال های آتی در جهان وارد مدار تولید خواهند شد،گفت: ۱۵ واحد در امریکا و ۱۰ واحد در شرق آسیا و خاورمیانه به بهره برداری خواهند رسید.بنابراین ۱۳ مجتمع موجود در کشورمان نیز همسو با طرح های جدید دیگر کشورها باید بر اساس فناوری های روز جهان فعالیت خود را ادامه دهند.

وی درباره فعالیت های شرکت پلیمرآریا ساسول اظهارکرد: ۲۵ درصد تولید این مجتمع پتروشیمی درداخل کشور و از طریق بورس کالا عرضه می شود و مهمترین مقاصد صادراتی ما نیز کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا هستند وکشورهای اروپایی و هند نیز از دیگر مشتریان آریا ساسول هستند.

بحرینی ادامه داد: واحد الفین مجتمعع پتروشیمی آریاساسول یک میلیون تن ظرفیت دارد و۲ واحد ۳۰۰ هزارتنی تولید پلی اتیلن سبک و سنگین نیز در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه واحد HD با ۴۱۰ روز فعالیت بدون توقف و واحد الفین با ۱۱ ماه تولید مستمر رکوردی جدید را درتولید به ثبت رسانده اند، گفت: این امر با در نظر گرفتن تمامی شرایط تولیدی و نیز اصول اچ.اس.یی انجام شده است.

ارسال نظر