کد خبر : 38104

عربستان قیمت نفت برای ماه دسامبر را اعلام کرد

پتروتحلیل- آرامکو، فرمول قیمت نفت برای دسامبر را منتشر کرد، این فرمول نشان می دهد که قیمت نسبت به ما قبل افزایش قابل ملاحظه ای یافته است.

البته این شرکت قیمت نفت سنگین را برای صادرات فوب مدیترانه از مبداء Ras Ranura تغییری نداده و به مقدار اندکی قیمت سایر انواع نفت خود را ۱۵ تا۲۰ سنت برای هر بشکه افزایش داد.

همچنین این شرکت قیمت محموله های فوب سیدی کریر را بین ۵ تا ۲۵ سنت برای هر بشکه کاهش داد و قیمت های نفت خام خود را به مقصد اروپای شمال غرب برای هربشکه بین ۴۰ تا ۷۵ سنت افزایش داده است. معامله گران پیش بینی کرده بودند که که آرامکو ممکن است برخی از این قیمت ها را به دلیل تقاضای نفت خام ترش اخیر شرکت ها که با حاشیه سود پالایشی جذابی در اروپای شمال غرب و مدیترانه برخوردار است، بالا ببرد.

این شرکت قیمت های تمام انواع نفت خام خود را به مقصد آسیا و اقیانوسیه برای بارگیری ماه دسامبر با ۶۰ سنت الی ۱/۱۵ دلار افزایش برای هر بشکه اعلام کرده است که معامله گران پیش بینی ۸۵-۶۰ سنت را به دلیل تقویت نفت خام دوبی کرده بودند. آرامکو قیمت های خود را برای محموله های صادراتی به آمریکا بدون تغییر اعلام و تنها قیمت صادراتی نفت سنگین عرب را با ۴۰ سنت کاهش به ۲/۲۵- دلار برای هر بشکه نسبت به شاخص ASCI در نظر گرفته است.

ارسال نظر