کد خبر : 38049

مذاکره «تاپیکو» با آلمانی ها برای فایناس «پترو الفین» فن آوران

مذاکره «تاپیکو» با آلمانی ها برای فایناس «پترو الفین» فن آوران

پتروتحلیل- مهم ترین نیاز کشور در حوزه پتروشیمی در حال حاضر پروپیلن است و باید تلاش کنیم به سرعت این خلا را در کشور برطرف کنیم.

به گزارش «پتروتحلیل»، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین تاپیکو امروز در مراسم معارفه مدیرعامل جدید پتروشیمی فن آوران با بیان این مطلب گفت: پروژه احداث پترو الفین فن آوران یکی از مهم ترین اولویت های تاپیکو در حال حاضر است که امیدواریم با برنامه ریزی هایی که انجام می دهیم بتوانیم به زودی کار ساخت آن را آغاز کنیم.

مهندس محمدحسن پیوندی افزود: درد بزرگ کشور ما کمبود پروپیلن است و در حال که مهم ترین نیاز بخش پایین دستی صنعت پتروشیمی کشور، پروپیلن است. پیوندی ادامه داد: در طول دو سال و نیم گذشته که به عنوان معاون شرکت ملی صنایع پتروشیمی مشغول به خدمت بودم تمام تلاشم استفاده از متانول و پروپان برای تولید پروپیلن بوده است. وی با بیان اینکه با توجه به طرح های جدیدی که در حوزه متانول در کشور در حال انجام است به زودی بازار این محصول دچار تغییرات جدی می شود، گفت: تا پایان سال ۹۹ ظرفیت تولید متانول کشور به بیش از ۱۵ میلیون تن در سال خواهد رسید و این باعث می شود قیمت این محصول نه تنها در ایران بلکه در جهان نیز دچار تغییر شود. مدیرعامل تاپیکو با بیان اینکه هم اکنون وقت سرمایه گذاری برای تبدیل متانول به پروپیلن است خاطرنشان کرد: باید در میان طرح های توسعه ای پتروشیمی فن آوران اولویت بندی کرده و در اجرای واحد پتروالفین ابتدا بخش دوم یعنی تبدیل متانول به پروپیلن را در اولویت قرار دهیم و سپس به تبدیل گاز به متانول بپردازیم. وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم به زودی موضوع اختصاص زمین مناسب برای این طرح را با شرکت ملی صنایع پتروشیمی نهایی نماییم. وی به موضوع فاینانس این پروژه نیز اشاره کرد و گفت: هفته آینده به دعوت دکتر ماجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در آلمان برای شرکت در کنفرانس مهمی در برلین به این کشور سفر خواهیم کرد و قرار است موضوع فاینانس این پروژه را به طور جدی در میان بانک ها و فاینانسورهای آلمانی مطرح کنیم که امیدواریم به نتیجه مطلوب برسد. پیوندی در ادامه با بیان اینکه سهام مجموعه تاپیکو متعلق به بیش از ۴۱ میلیون نفر از شریف ترین اقشار جامعه است گفت: ما وظیفه داریم نهایت تلاش خود را برای حفظ و حراست و ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای این منابع مالی انجام دهیم. وی افزود: کل مجموعه نفت و گاز و پتروشیمی کشور برای این است که مردم در رفاه زندگی کنند و مشکل اشتغال برطرف شود. ما نماینده مردم هستیم و بیش از آن هیچ چیز نیستیم؛ باید این را هر روز به خودمان یادآوری کنیم که این مردم به ما اطمینان کرده اند و منابع مالی شان را در اختیار ما قرار داده اند. نه حق داریم از این منابع بخشش کنیم و نه می توانیم نسبت به ایجاد ارزش افزوده این منابع بی تفاوت باشیم. مدیرعامل تاپیکو درباره انتصاب مهندس بهزادی به عنوان مدیرعامل پتروشیمی فن آوران گفت: مهم ترین اولویت من برای انتخاب مدیرعامل این مجموعه توجه به نیروهای بومی منطقه بود که مهندس بهزادی این ویژگی را دارد. همچنین تحصیلات و تخصص مهندس بهزادی در حوزه مهندسی شیمی و تجربه کاری موفق او در حوزه پتروشیمی است.

ارسال نظر