کد خبر : 37987

دلایل افزایش قیمت «پلی پروپیلن»

دلایل افزایش قیمت «پلی پروپیلن»

پتروتحلیل- قیمت پلی پروپیلن در چین با توجه به افزایش قیمت آتی این کالا و همچنین رشد تقاضا به طور منظم و سطوح کم موجودی تولیدکنندگان در هفته جاری افزایش یافت.

به گزارش «پتروتحلیل»، پیشنهاد قیمتی برای پلی پروپیلن ۱۵ دلار افزایش یافته، در بورس کالای دالیان چین هم قیمت این کالا حدودا ۴۶ دلار رشد داشته است. این در حالی است که کاربران در حال مقاومت در برابر افزایش قیمت ها هستند.

این در حالی است که ثبت چند معامله گران نفتا و زغال سنگ و همچنین افزایش هزینه های حمل و نقل از دلایل افزایش قیمت پلی پروپیلن عنوان شده است. کاهش ارزش یوآن چین در برابر دلار نیز بر فروشندگان پلی پروپیلن فشار وارد کرده است.

با توجه به اینکه مصرف کنندگان پلی پروپیلن نیازمند پوشش نیازهای خود هستند، از این رو به نظر می رسد قیمت پلی پروپیلن رو به بالا خواهد بود و تا اواسط نوامبر نیز روندی پایدار داشته باشد. پس از آن هم به دلیل شروع ظرفیت های جدید داخلی و قرار داشتن در روزهای پایانی سال احتمال تغییر بازار واجود خواهد داشت.

به این ترتیب قیمت پلی پروپیلن رافیا در چین در محدوده ۱۰۰۰ تا ۱۰۶۰ دلار در هر تن CIF به صورت نقدی گزارش شده است. در خاورمیانه، هند و شرق دور هم ۲۰ تا ۳۰ دلار افزایش قیمت در هر تن گزارش شده است. در تایوان نیز قیمت پلی پروپیلن ۱۰۳۰ دلار در هر تن CIF گزارش شده است. یک تولیدکننده تایوانی اعلام کرد نگرانی تامین پلی پروپیلن، قیمت ها را ۱۰ تا ۳۰ دلار افزایش داده است. این در حالی است که سه کارخانه جدید پلی پروپیلن قرار است در این ماه در چین راه اندازی می شود.

با این حال آمار واردات پلی پروپیلن نساجی به چین ۱۴ درصد در سال جاری کاهش داشته و به ۲۵۶٫۶۶۶ تن در ماه سپتامبر رسیده است. در سه ماه اول سال ۲۰۱۶ نسبت به سال ۲۰۰۸ واردات ۱۶ درصد کاهش را نشان می دهد.

در همین حال بازار پلی پروپیلن احتمالا در کوتاه مدت پایدار بماند، از سوی دیگر هزینه زغال سنگ نیز با توجه به نزدیک شدن زمستان در حال افزایش است.

ارسال نظر