کد خبر : 37902

احتیاط معامله گران نفتی

احتیاط معامله گران نفتی

پتروتحلیل- بهای نفت خام در معاملات بین المللی روز جمعه تحت تاثیر سخنان الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه در حمایت از قیمت ها با افزایش همراه بود. بدین ترتیب، قیمت نفت خام برنت در بازار ICE لندن برای تحویل در ماه دسامبر در معاملات این روز با ۴۰سنت (۸/درصد ) افزایش، در سطح بشکه ای ۵۱/۷۸ دلار به تثبیت رسید. همچنین، قیمت نفت خام WTI در بازار نایمکس نیویورک برای تحویل در ماه نوامبر با ۲۲سنت ( ۱۴/ درصد ) رشد در سطح بشکه ای ۵۰/۸۵ دلار قرار گرفت. الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه ضمن تاکید بر انجام اقدامات هماهنگ بین تولید کنندگان اصلی نفت خام اظهار داشت که از تلاش های سازمان کشورهای صادر کننده نفت خام(OPEC) در جهت کاهش تولیدات نفت خام حمایت خواهد کرد. وی همچنین اعلام نمود که پیشنهاداتی را برای عربستان سعودی که شامل کاهش سطح تولیدات نفت خام نیز است به منظور حمایت از قیمت های نفت خام در پایان هفته جاری مطرح خواهد کرد.

با این وجود معامله گران نفت خام با توجه به اظهارات گذشته الکساندر نوواک مبنی بر افزایش سطح تولیدات نفت خام روسیه به رکورد جدید ۱۱ میلیون بشکه دروز ، چندان به پایبندی این کشور به تعهدات خود خوشبین نیستند و معاملات خود را با اندکی احتیاط به پیش بردند. این در حالیست که گزارش جدید بیکر هیوز مبنی بر افزایش تعداد دکلهای حفاری تردیدها را نسبت به افزایش قیمت های نفت خام افزایش داده است که البته در سطوح فعلی قیمت های نفت خام قابل پیش بینی بوده است.

گزارش جدید بیکر هیوز حاکی از افزایش ۱۱ عددی دکل های حفاری و رسیدن مجموع آنها به ۴۴۳ عدد می باشد. شاخص نرخ دلار نیز با توجه به تقویت گمانه زنی ها مبنی برافزایش نرخ بهره فدرال رزرو با افزایش ۳/ درصدی همراه بود و به رقم ۸۸/۶۱ واحد رسید که برنگرانی ها برای افزایش هزینه ها ی سرمایه گذاران و معامله گران افزوده است که خود در نقش عاملی کاهنده در قیمت ها طی معاملات روز جمعه ظاهر گردید. شایان ذکر است که قیمت های نفت خام که در ماه فوریه سال جاری میلادی به پایین ترین سطح خود(۲۶ دلار به ازاء هر بشکه ) طی ۱۲ سال گذشته رسیده بود در پی تصمیم OPEC مبنی بر کاهش سطح تولیدات به منظور کنترل مازاد عرضه نفت خام در بازار که طی ۸ سال گذشته بی سابقه گزارش گردیده است در حدود ۱۳ درصد افزایش یافته است.

روند قیمت نفت خامهای شاخص بازار جهانی نفت

۲۱oiil

روند اختلاف ماهانه نفت شاخص آمریکا

۲۱oiiil

ارسال نظر