کد خبر : 37735

۴ پتروشیمی جذاب در تالار شیمیایی

۴ پتروشیمی جذاب در تالار شیمیایی

پتروتحلیل- دی اتیل هگزانول، سودکاستیک، منومر وینیل استات، استایرن منومر، منواتیلن گلایکول و دی اتیلن گلایکول امروز با رقابت از سوی معامله گران خریداری شدند و مانند هفته های قبل جذابیت خود را حفظ کردند.

به گزارش «پتروتحلیل»، به این ترتیب در گروه محصولات شیمیایی حجم معاملات به رقم ۱۶ هزار و ۶۰۴ تن رسید.حجم عرضه ها ۲۵ هزار و ۸۴۲ تن و حجم تقاضا نیز بالغ بر ۳۰ هزار و ۵۲۶ تن رقم خورد. به این ترتیب دی اتیل هگزانول پتروشیمی شازند با حجم عرضه ۱۱۰۰ تن و تقاضایی بالغ بر ۱۷۹۳ تن روبه رو شد. قیمت پایه این کالا ۲ هزارو ۶۹۰ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۴۵۱ تومان رقم خورد. همچنین منومر وینیل استات این مجتمع هم باحجم ۵۵۰ تن عرضه و ۵۰۹۳ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۱۵ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۲۱ تومان رقم خورد. منواتیلن گلایکول و دی اتیلن گلایکول پتروشیمی مارون نیز با رقابت از سوی معامله گران روبه رو شد، همچنین منواتیلن گلایکول و دی اتیلن گلایکول پتروشیمی شازند نیز با تقاضایی بیش از عرضه روبه رو شده و با رقابت مورد معامله قرار گرفتند. سودکاستیک پتروشیمی اروند نیز با حجم عرضه ۷ هزارتن به میزان ۱۳ هزار و ۵۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۴۶۸ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۵۰۷ تومان بود.

استایرن منومر پتروشیمی پارس هم با حجم عرضه ۳ هزارتن ۴۷۷۶ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۲۲۶ تومان و بیشترین قیمت خرید آن هم ۳ هزار و ۳۰۵ تومان بود.

در همین حال اسیدترفتالیک پتروشیمی تندگویان تقاضایی برابر عرضه داشت و با قیمت پایه ۲ هزارو ۱۷۷ تومان خریداری شد. اوره صنعتی و کریستال ملامین پتروشیمی خراسان هم با حجم یک هزارتن و با قیمت پایه ۶۷۵ تومان معامله شد، اسیداستیک پتروشیمی فن آوران، اوره صنعتی گرانوله پتروشیمی کرمانشاه و اسیدنیتریک پتروشیمی شیراز هم با قیمت های پایه مورد معامله قرار گرفته و بخشی از تناژ عرضه آنها نیز وارد سیستم مچینگ شد.

ارسال نظر