کد خبر : 37596

پیش راه اندازی طرح اوره و آمونیاک «لردگان» در نیمه دوم سال آینده

پتروتحلیل- مدیرعامل پتروشیمی لردگان از پیشرفت ۵۳ درصدی اجرای طرح پتروشیمی لردگان خبر داد و گفت: بر اساس زمان بندی پیش می رویم و پیش راه اندازی طرح در نیمه دوم سال آینده آغاز می شود.

به گزارش «پتروتحلیل»، محسن زارعی فر با اشاره به این که پتروشیمی لردگان از ۵۲۰ میلیون یورو فاینانس چین استفاده می کند، اظهار کرد: پتروشیمی لردگان با توجه به برنامه ریزی های انجام شده پیشرفت فیریکی خوبی دارد و بخش عمده تجهیزات نیز خریداری شده است.

وی با بیان این که قرار است که پتروشیمی لردگان خردادماه سال ۱۳۹۷ به تولید برسد، تصریح کرد: حدود ۸۰ درصد تجهیزات مورد نیاز این طرح پتروشیمی را خریداری کرده ایم و بیشتر آن ها نصب شده است.

مدیرعامل پتروشیمی لردگان با تاکید براین که خوراک طرح پتروشیمی لردگان، گاز است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد اظهار کرد: ایستگاه گاز احراز شده است و در زمینه تامین برق نیز با برق منطقه ای اصفهان قرارداد بسته ایم.

زارعی فر ادامه داد: در ابتدا برای تامین برق پروژه، نیروگاه پیش بینی شده بود اما پست جایگزین نیروگاه شد بنابراین برای تامین برق پتروشیمی لردگان پست ۴۰۰ کیلوولت احداث می کنیم. به برق منطقه ای نیز تاکید شده تا طبق برنامه و تا مهرماه سال آتی ۵۸ کیلومتر خط ۲۳۰ کیلوولت لازم، اجرا شود.

وی تصریح کرد: با انتقال برق، می توانیم تا پایان سال ۱۳۹۶ عملیات پیش راه اندازی و راه اندازی مجتمع را انجام دهیم.

مدیرعامل پتروشیمی لردگان با تاکید بر این که لردگان ظرفیت تولید یک میلیون تن اوره در سال را دارد، گفت: هم اکنون در بخش ساختمان و نصب بیش از هزار نفر مشغول به کار هستند و باید به این نکته اشاره کرد که پتروشیمی لردگان از پیشرفت خوبی در اجرای پروژه برخوردار است و امید است که در زمان مقرر و طبق برنامه، این مجتمع به تولید برسد.

مجتمع شرکت کود شیمیایی لردگان در زمینی به مساحت ۳۰۰ هکتار در شهرستان لردگان واقع در استان چهارمحال و بختیاری منطقه فلارد (در فاصله ۵۵ کیلومتری شهر لردگان و ۲.۷ کیلومتری روستای سندگان بالا) در حال احداث است. این مجتمع به دلیل دسترسی مناسب به منابع آبی و منابع گازی (نزدیکی به سه خط لوله گاز کشوری) و همچنین دارا بودن زمین مناسب از نظر تسطیح و انجام کارهای زیربنایی، از موقعیت مکانی مناسبی برخوردار است.

ظرفیت تولید این مجتمع سالانه ۱۰۷۳ هزار تن اوره و ۶۷۷ هزار تن آمونیاک است.

ارسال نظر