کد خبر : 37563

پلی پروپیلن نساجی و شیمیایی به هم رسیدند

پلی پروپیلن نساجی و شیمیایی به هم رسیدند

پتروتحلیل- در حالی روز گذشته اکثر پلی پروپیلن ها با رقابت از سوی معامله گران خریداری شدند که در بازار آزاد نرخ پلی پروپیلن های نساجی و کوپلیمرها همسو شده است.

به گزارش «پتروتحلیل» این در حالی است که همواره قیمت کوپلیمرها گران تر از پلی پروپیلن های نساجی بوده است، اما در هفته های اخیر نرخ این دو کالا به یکدیگر نزدیک شده و در یک راستا قرار گرفته است.

برخی از کارشناسان بازار معتقدند؛ با توجه به افزایش قیمت پلی پروپیلن های نساجی، نرخ این دو کالا به همدیگر نزدیک شده است. این در حالی است که قبلا نرخ این دو کالا حدودا ۵۰۰ تومان فاصله قیمتی داشته است.

با این حال روز گذشته ۳ هزار و ۴۶۸ تن عرضه پلی پروپیلن نساجی، ۲۲ هزار و ۶۲۰ تن تقاضا داشت، پلی پروپیلن های نساجی با رقابت از سوی معامله گران خریداری شدند و دو محصول مارون سقف قیمت را تجربه کردند. پلی پروپیلن نساجی Z30S و پلی پروپیلن شیمیایی MR230 مارون در صدر جذاب های تالار پتروشیمی بودند. البته پلی پروپیلن نساجی PYI250 پلی نار هم با سقف قیمت مورد معامله قرار گرفت. به طوری که عرضه ۴۴۰ تنی پلی پروپیلن نساجی Z30S به میزان ۸۰۳۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه آن ۳ هزار و ۲۴۲ تومان و سقف خرید آن هم ۳ هزار و ۵۶۶ تومان رقم خورد. پلی پروپیلن شیمیایی MR230C هم ۲۲۰ تن عرضه و ۱۳۴۲ تن تقاضا داشت، قیمت پایه آن ۳ هزار و ۷۳۸ تومان و نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۹۶۳ تومان بود.

در همین حال پلی پروپیلن نساجی C30S که ۲۰۲۴ تن عرضه و ۶۱۳۸ تن تقاضا داشت، قیمت پایه آن ۳ هزار و ۲۴۲ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۵۱۹ تومان رقم خورد.

همچنین عرضه ۵۰۰ تنی پلی پروپیلن نساجی PYI250 پلی نارهم ۶۵۲۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۲۴۲ تومان بود. این کالا با سقف قیمت ۳ هزار و ۵۶۶ تومانی فروخته شد.

معامله گران معتقدند؛ با توجه به فصل مصرف پلی پروپیلن های نساجی ، این کالاها با اقبال بیشتری از سوی خریداران روبه رو هستند. این در حالی است که پلی پروپیلن ها با MFI بالا حجم زیادی از تقاضا را در هفته جاری داشتند.

در همین حال پلی پروپیلن نساجی ZH550Jنویدزرشیمی با حجم عرضه ۵۰۴ تن ۱۹۳۲ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۲۴۲ تومان ومیانگین نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۴۷۰ تومان رقم خورد. همچنین پلی پروپیلن شیمیایی ZR230C این مجتمع نیز با حجم عرضه ۲۱۰ تن به میزان ۱۰۲۹ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۷۳۸ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۹۲۸ تومان بود. پلی پروپیلن شیمیایی ZR340Rاین شرکت هم با حجم عرضه ۱۲۶ تن به میزان ۴۲ تن تقاضا داشت و با قیمت پایه ۳ هزار و ۷۶۰ تومان خریداری شد. پلی پروپیلن شیمیایی ZB332C نویدزرشیمی هم با عرضه ۳۱۵ تنی به میزان ۱۳۸۶ تن تقاضا داشت، قیمت پایه آن ۳ هزار و ۷۳۸ تومان و میانگین قیمت خرید آن هم ۳ هزار و ۹۶۵ تومان بود.

در این روز علاوه بر پلی پروپیلن سازها، پتروشیمی شازند دو گرید پلی اتیلن سنگین «ایکس تری» و پلی اتیلن سبک خطی ۲۰۹ را عرضه کرد که این کالاها هم با رقابت مورد معامله قرار گرفتند. همچنین آریاساسول هم گرید ۰۱۹۰ و مارون هم BL3 را عرضه کرد که با رقابت خریداری شدند. به این ترتیب از ۱۰ هزارتن عرضه پلیمرها در روز دوشنبه ۸ هزار و ۹۷۴ تن پلیمر فروخته شد. حجم تقاضا در این روز بالغ بر ۴۲ هزار و ۴۰۰ تن بود.

ارسال نظر