کد خبر : 37465

افزایش قیمت پلی اتیلن سبک ادامه دارد

افزایش قیمت پلی اتیلن سبک ادامه دارد

پتروتحلیل- افزایش قیمت پلی اتیلن سبک در چین ادامه دارد.

به گزارش «پتروتحلیل»، این در حالی است که قیمت پلی اتیلن سنگین و پلی اتیلن سبک خطی ثابت مانده است.

به طور کلی بازار واردات پلی اتیلن سبک با قیمت های ۱۱۸۰ تا ۱۲۴۰ دلار در هر تن گزارش شده است که ۱۰ تا ۲۵ دلار افزایش در هفته جاری را نشان می دهد.

در دسترس بودن پلی اتیلن سبک خطی و پلی اتیلن سنگین هم به صورت وارداتی و هم داخلی از دلایل ثبات قیمت این کالاها است، در حالی که عرضه پلی اتیلن سبک در چین همچنان محدود است.

از سوی دیگر تاخیر در راه اندازی کارخانه جدید پلی اتیلن سبک در سین کیانگ نیز یکی از دلایل افزایش قیمت این کالا است. در همین حال قیمت بازار واردات پلی اتیلن سبک خطی و پلی اتیلن سنگین در محدوده ۱۰۷۰ تا ۱۲۱۰ دلار در هر تن و ۱۱۱۰ تا ۱۱۶۵ دلار در هر تن CIF گزارش شده است.

در همین حال اخباری در خصوص بازگشت خط تولید پلی اتیلن سبک خطی و پلی اتیلن سنگین شرکت سینوپک Sabic در چین به مدار تولید نیز از اوایل اکتبر منتشر شده است، خط تولید این کالاها در سینوپک در ماه سپتامبر دچار اورهال ناگهانی شده بود.

از سوی دیگر تقاضای پلی اتیلن سنگین نسبت به محصولات دیگر همچنان ضعیف است، اما در این شرایط تقاضای پلی اتیلن سبک در شرایط قوی باقی مانده، تقاضای پلی اتیلن سبک خطی نیز در بخش های شمالی چین بهتر از مناطق دیگر ارزیابی شده است.

در همین حال با توجه به محدودیت عرضه پلی اتیلن سبک و همچنین فصل کشاورزی، انتظار می رود بازار بر در کوتاه مدت روندی ثابت داشته باشد، از سوی دیگر بازار می تواند مسیر فعلی خود را تا تعطیلات ملی در آغاز ماه اکتبر حفظ کند. با این حال برخی از معامله گران نگران افزایش قیمت ها در میان مدت هستند.

ارسال نظر