کد خبر : 37344

پیش بینی بازار «پی وی سی» در ماه اکتبر

پیش بینی بازار «پی وی سی» در ماه اکتبر

پتروتحلیل- قیمت پی وی سی در آسیا در تاریخ ۹ سپتامبر روندی ثابت داشت.

به گزارش «پتروتحلیل»، قیمت پی وی سی در تاریخ یاد شده در شمال شرق آسیا در محدوده ۸۲۰ تا ۸۹۵ دلار در هر تن فوب ثابت ماند.

همچنین در جنوب شرق آسیا نیز قیمت پی وی سی درمحدوده ۸۵۰ تا ۸۶۰ دلار در هر تن سی اف آر ثابت ماند.

پی وی سی همه منظوره نیز در چین با رقم ۸۴۰ تا ۸۵۰ دلار در هرتن سی اف آر گزارش شده که نسبت به هفته قبل روندی ثابت داشته است.

پی وی سی کاربید بیس نیز در چین در محدوده ۸۰۵ تا ۸۱۵ دلار در هر تن فوب گزارش شده که نسبت به هفته قبل ۵ دلار رشد داشته است.

همچنین پی وی سی با بیس اتیلن نیز در چین روندی ثابت داشته و در محدوده ۸۲۰ تا ۸۳۰ دلار در هر تن فوب گزارش شده است.

در همین حال در بازار آسیا با توجه به تعطیلات عید قربان و پایان فصل گرما، بازار پی وی سی آرامتر از گذشته بود و قیمت ها نیز روندی ثابت داشت. با این حال احتمال می رود فرموسای تایوانی قیمت پی وی سی را در ماه اکتبر افزایش دهد. البته برخی از فعالان بازار انتظار دارند در ماه اکتبر عرضه پی وی سی افزایش یابد. گفته می شود تقاضای بازار هند یکی از دلایل افزایش قیمت و تقاضا برای پی وی سی است که می تواند بر قیمت های پی وی سی در ماه اکتبر نیز تاثیر بگذارد. این در حالی است که قیمت پی وی سی با بیس کاربید و پی وی سی با بیس اتیلن دچار شکاف قیمتی شده است، از سوی دیگر قیمت پی وی سی با بیس کاربید در حال حاضر بالا است و از این رو استدلال خریداران این است که قیمت این کالا در حال اصلاح است.

در همین حال تولیدکنندگان تمایلی به کاهش قیمت خود به دلیل موجودی های پایین ندارند. البته خوراک اتیلن در آمریکا روندی صعودی یافته و بعید است که تولیدکنندگان آمریکایی پی وی سی خود را با قیمت هایی پایین تر به آسیایی ها ارایه دهند. از این رو انتظار می رود در ماه اکتبر نیز قیمت پی وی سی افزایشی ۱۰ تا ۳۰ دلاری در هر تن یابد و یا اینکه حداقل ثابت بماند. البته برخی از بازیکنان بازار پی وی سی احتمال می دهند که تقاضا در بازار هند به دلیل شروع باران های موسمی عقب نشینی کند، این در حالی است که فعالیت های قوی در بازار پی وی سی هند شنیده می شود. قیمت واردات پی وی سی در بازار هند ۹۰۰ تا ۹۳۰ دلار در هر تن سی اف آر گزارش شده است. اما در بازار پی وی سی چین هیچ فعالیتی در این هفته شنیده نشده است، در بازار داخلی هم نسبت به هفته قبل، قیمت ها ملایم تر بود.

ارسال نظر