کد خبر : 37300

صدرنشینی پتروشیمی های ماهشهر

پتروتحلیل- مجموع تولید واقعی صنعت پتروشیمی از ابتدای سال تا کنون با احتساب تولید چهار میلیون و ۲۱۵ میلیون تنی در مرداد ماه به بیش از بیست و یک میلیون و ۲۳۸ هزار تن رسید.

از مجموع بیش از ۲۱ میلیون تن عملکرد تولید صنعت پتروشیمی، سهم مجتمع های پتروشیمی مستقر در منطقه ماهشهر ۷٫۱ میلیون تن، سهم مجتمع های منطقه عسلویه بیش از ۱۰ میلیون تن و سهم مجتمع های سایر مناطق کشور بیش از۴ میلیون تن بوده است.

این گزارش می افزاید: عملکرد تولید صنعت پتروشیمی در مرداد جاری ۴٫۲۲ میلیون تن بوده است که مجتمع های پتروشیمی بیستون، ارومیه، شیراز، کربن ایران، تبریز، نوری، خراسان ،زاگرس و کرمانشاه به ترتیبب بالاترین عملکرد تولید در این ماه را از آن خود کردند.

همچنین فروش داخلی مناطق مختلف پتروشیمی تا پایان مرداد ماه در منطقه ماهشهر۲۳۵۱٫۵۶ هزارتن به ارزش ۴۳۲۰۹٫۹۵ میلیارد ریال، منطقه عسلویه ۳۱۳۱٫۸۴ هزار تن به ارزش ۴۵۹۰۵٫۸ میلیارد ریال و همچنین در سایر مناطق ۱۰۰۹٫۴۹ هزار تن به ارزش ۱۴۷۰۳٫۰۶ میلیارد ریال بوده است.

بر پایه این گزارش، فروش داخلی مردادماه امسال۱۲۱۹٫۶ هزار تن به ارزش ۲۰۷۸۸٫۳ میلیارد ریال بوده است که از این میزان ۵۵۰٫۲ هزار تن به ارزش ۱۲۰۶۱٫۹ میلیارد ریال فروش خالص بوده است و فروش بین مجتمعی نیز ۶۶۹٫۳ هزار تن به ارزش ۸۷۲۶٫۴ میلیارد ریال را شامل شده است.

صادرات انواع محصولات پتروشیمی در مرداد ماه نیز همانند ماه های پیشین سال ۹۵ روندی مطلوب را شاهد بود و در این ماه ۱۸۵۹٫۸ هزار تن محصول به ارزش ۵۶۹٫۷ میلیون دلار روانه بازارهای بین المللی شد.

این گزارش می افزاید: مجموع صادرات محصولات پتروشیمی تا پایان مرداد ماه به۸۷۲۴٫۴۶ هزار تن به ارزش ۳۶۹۹٫۷۳ میلیون دلار رسید.

ارسال نظر