کد خبر : 37271

دلیل غیبت «پلی اتیلن سنگین دورانی» پتروشیمی تبریز

دلیل غیبت «پلی اتیلن سنگین دورانی» پتروشیمی تبریز

پتروتحلیل- مصرف کنندگان پلی اتیلن سنگین دورانی ۳۸۴۰ پتروشیمی تبریز با توجه به غیبت دو هفته ای این کالا در بورس کالا ابراز نگرانی می کنند.

به گزارش «پتروتحلیل»، این در حالی است که اکثر تولیدکنندگان مخازن آب که حدودا ۱۰ شرکت بزرگ هستند، به طور ماهیانه و حداقل ۱۰۰ تن پلی اتیلن سنگین دورانی ۳۸۴۰ مصرف می کنند و با عدم عرضه پتروشیمی تبریز به دلیل انحصاری بودن تولید این کالا دچار مشکل تولید می شوند.

اکثر تولیدکنندگان مخازن آب در ۶ ماه نخست سال اقدام به فروش کالاهای خود کرده و در ۶ ماهه دوم اقدام به تولید و ذخیره کالا می کنند، از این رو در حال حاضر اکثر مصرف کنندگان پلی اتیلن سنگین دورانی تولیدات خود را آغاز می کنند، اما با توجه به عدم عرضه این کالا، در حالت توقف به سر می برند.

البته در بازار آزاد هم پلی اتیلن سنگین دورانی ۳۸۴۰ با حجم های پایین و با قیمت های بالا به ندرت برای خرید یافت می شود، به طوری که برخی از معامله گران به خرید ۲۰ تن از این کالا در هفته گذشته و با نرخ ۵ هزار و ۸۵۰ تومان اشاره می کنند.

با این حال تولیدکنندگان مخازن آب می گویند: با توجه به افزایش بیش از حد قیمت این کالا در بازار آزاد، تولید به صرفه نیست.

کاوه مهرنیا، مدیر بازاریابی و فروش پتروشیمی تبریز در گفت و گو با خبرنگار «پتروتحلیل»، در خصوص عدم عرضه گرید ۳۸۴۰ توسط پتروشیمی تبریز در دو هفته اخیر گفت: در حال حاضر واحد پلی اتیلن پتروشیمی تبریز از سرویس خارج شده است و در حال تعمیرات این واحد هستیم.

وی در ادامه افزود: در فکر تغییر خط گرید تولید LL به ۳۸۴۰ در دو هفته اخیر بودیم که واحد پلی اتیلن از مدار خارج شد و به این ترتیب ذخیره این کالا نیز پایان یافت.

وی با اشاره به اینکه احتمالا تولید گرید ۳۸۴۰ در هفته جاری در پتروشیمی تبریز آغاز شود، گفت: با راه اندازی خط تولید گرید ۳۸۴۰ به طور روزانه ۳۵۰ تن از این کالا در پتروشیمی تبریز تولید خواهد شد.

مدیر بازاریابی و فروش پتروشیمی تبریز خاطر نشان کرد: برنامه ریزی تولید در پتروشیمی تبریز به گونه ای است که با تغییر خط تولید گریدها، ذخیره ای از آن کالا در انبار نگهداری می شود و در بازار عرضه می شود، اما این بار به دلیل مشکلات تعمیراتی، با کمبود کالا در انبار روبه رو شدیم.

وی تاکید کرد: با راه اندازی خط تولید گرید ۳۸۴۰، کمبود بازار رفع و نگرانی مصرف کنندگان برطرف خواهد شد.

ارسال نظر