کد خبر : 37228

حضور کمرنگ پلی پروپیلن سازها در بازار

حضور کمرنگ پلی پروپیلن سازها در بازار

پتروتحلیل- عرضه پلی پروپیلن ها امروز به پتروشیمی نویدزرشیمی و پلی نار محدود شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، روند افزایشی قیمت های پایه محصولات پتروشیمی یکی از دلایلی بود که پلی پروپیلن سازها، عرضه های خود را به روز سه شنبه انتقال دادند. البته تعداد گریدهای عرضه پلی پروپیلن سازها برای فردا نسبت به هفته های گذشته کاهش یافته، به طوری که پتروشیمی مارون تنها ۲ گرید پلی پروپیلن نساجی و شیمیایی در لیست عرضه دارد، رجال یک گرید نساجی، شازند یک گرید نساجی و پلی پروپیلن جم نیز ۴ گرید در لیست عرضه های فردا دارند. امروز هم بیشترین گرید عرضه پلی پروپیلن ها را نویدزرشیمی به خود اختصاص داد و پلی نار هم تنها یک گرید نساجی عرضه کرد.

برخی از کارشناسان بازار، کاهش گریدهای عرضه را از سوی پلی پروپیلن سازها به افزایش قیمت جهانی این کالاها و همچنین صادرات مرتبط می دانند. برخی ها هم معتقدند؛ پلی پروپیلن سازها برای عرضه محصولات خود در بازار داخل به دنبال بهترین زمان با توجه به افزایش قیمت های جهانی این کالا هستند، به این ترتیب حضور پلی پروپیلن سازها در معاملات هفته جاری بورس کالا کمرنگ تر از همیشه است.

به این ترتیب امروز حجم معاملات محصولات پلیمری پس از اعلام قیمت های پایه، ۲ هزار و ۵۳۶ تن رقم خورد. حجم عرضه ۴ هزار و ۶۰۳ تن و تقاضای آن بالغ بر ۴ هزار و ۸۶۵ تن بود. قیمت پایه پلی پروپیلن های نساجی و شیمیایی با ۰٫۳ درصد رشد نسبت به دو هفته گذشته روبه رو شده است. به این ترتیب پلی پروپیلن نساجی ZH550J نویدزرشیمی با حجم عرضه ۵۰۴ تن، ۱۲۶۰ تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۲۴۱ تومان و میانگین نرخ خرید آن ۳ هزارو ۳۰۴ تومان رقم خورد. پلی پروپیلن نساجی ZH510L این مجتمع هم ۵۰۴ تن عرضه و ۱۹۵۳ تن تقاضا داشت، این کالا ۳ هزار و ۳۸۱ تومان معامله شد. پلی پروپیلن شیمیایی ZR230Cنویدزرشیمی هم با حجم ۵۰۴ تن،۵۸۸ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۷۳۲ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۷۴۰ تومان رقم خورد. پلی پروپیلن شیمیایی ZR340Rو پلی پروپیلن شیمیایی ZR340R نویدزرشیمی هم با عدم استقبال خریداران روبه رو شد. در همین حال پتروشیمی پلی نار پلی پروپیلن نساجی PYI250 خود را به صورت سلف و با حجم ۱۰۰۰ تن عرضه کرد که ۴۸۰ تن تقاضا داشت و با قیمت پایه ۳ هزار و ۲۴۱ تومان به فروش رسید. پلی اتیلن سنگین بادی BL3پلیمر کرمانشاه، پلی اتیلن سبک خطی ۲۲۴۰۲ پتروشیمی مهاباد و پلی اتیلن سنگین تزریقی ۶۲۱۰۷UV پتروشیمی لرستان هم مورد توجه خریداران قرار نگرفت. این در حالی است که قیمت پایه پلی اتیلن سنگین بادی BL3 نسبت به دو هفته گذشته ۰٫۳ درصد رشد داشته است، پلی اتیلن سبک خطی ۰٫۸ درصد و پلی اتیلن سنگین تزریقی هم ۰٫۴ درصد افزایش قیمت داشته است.

ارسال نظر