کد خبر : 37220

سوآپ محصولات پردیس به ۳ پتروشیمی

پتروتحلیل- مجتمع پتروشیمی پردیس با هدف تامین نیاز داخل و تنظیم بازار، محصولات خود را به ۳ مجتمع پتروشیمی کشور سوآپ می کند.

مدیرعامل پتروشیمی پردیس در گفتگو با نیپنا، اظهار کرد: این مجتمع پتروشیمی ۳۰ هزارتن سوآپ را با پتروشیمی های کرمانشاه، شیراز و خراسان را انجام می دهد که سهم هر شرکت ۱۰ هزار تن است .

بهمن زمانی با اشاره به روند مطلوب تولید در پتروشیمی پردیس، افزود: امسال فاز سوم این مجتمع با ظرفیت ۶۸۰ هزار تن آمونیاک و ۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تن اوره به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: امسال با تولیدی شدن فاز سوم پتروشیمی پردیس جهش در تولید را رقم خواهیم زد و امید است که حجم صادرات نیز روند رو به رشدی را تجربه کند.

فاز سوم طرح آمونیاک و اوره پتروشیمی پردیس با ۹۳٫۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان تیرماه بزودی آماده راه اندازی می شود.

گزارش ها نشان می دهد، این طرح پتروشیمی تا پایان تیرماه در بخش طراحی ومهندسی ۹۷٫۸۶ درصد دربخش تدارکات ۹۸٫۲۱ درصد و در بخش ساختمان، نصب و راه اندازی ۸۲ درصد پیشرفت داشته است.

برپایه این گزارش، با بهره برداری از فاز سوم پتروشیمی پردیس ظرفیت تولید اوره این مجتمع از دو میلیون و ١۵٠ هزار تن به بیش از سه میلیون و ٣٠٠ هزار تن می رسد.

فاز نخست پتروشیمی پردیس در سال ٨٠ آغاز و در سال ٨۶ به بهره برداری رسید و پروژه فاز دو آن از سال ٨٣ آغاز و در سال ٨٩ به بهره برداری رسیده است.

بر اساس این گزارش، خوراک اصلی مجتمع پتروشیمی پردیس گاز طبیعی بوده که از فازهای گازی پارس جنوبی تامین می‌شود. ظرفیت اسمی برای فازهای یک و دو مجتمع سالانه یک میلیون و ۳۶۰ هزار تن آمونیاک و دو میلیون و ۱۵۰ هزار تن اوره است.

شرکت پتروشیمی پردیس در زمینی به مساحت ۵/۶۴ هکتار و در منطقه ویژه اقتصادی - انرژی پارس جنوبی در شهرستان عسلویه و در فاصله ۲۷۰ کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر واقع شده است.

در حال حاضر شرکت پتروشیمی پردیس چهارمین تولیدکننده اوره در جهان است که در صورت به بهره برداری رسیدن فاز سـوم این مجتمع، رتبـه آن به دومین تولیدکننـده بزرگ اوره در جهان ارتقا خواهد یافت.

ارسال نظر