کد خبر : 37097

افتتاح فاز سوم طرح آمونیاک و اوره مجتمع پتروشیمی پردیس تا دو ماه آینده

پتروتحلیل-مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر، از افتتاح فاز سوم طرح آمونیاک و اوره مجتمع پتروشیمی پردیس تا دو ماه آینده خبر داد.

غلامرضا سلیمانی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر،گفت: تا دو ماه آینده طرح پتروشیمی پردیس با ۱۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر درباره حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور گفت: بعد از برجام شرکت های بزرگی از ایتالیا، آلمان، اسپانیا، ترکیه، کره، ژاپن، سوئد و نروژ به کشور ما آمدند و برخی هم کار خود را در برخی از شرکت ها آغاز کردند.

وی ادامه داد: در صورت حل مشکلات بانکی مربوط به نقل و انتقالات آسان ارز، منابع خارجی به کشور وارد خواهد شد.

به گفته سلیمانی، علاوه بر منابع خارجی ، فناوری و نوآوری نیز باید به کشور وارد شود.

وی با بیان اینکه مبالغ وارد شده به این پروژه ها مبالغ بسیار بزرگی است، گفت : باید مسائل بانکی حل شود تا بتوانیم مبالغ مربوط به این پروژه ها را به راحتی به کشور وارد کنیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر گفت : تا پایان سال جاری سرمایه شرکت را در دو مرحله ابتدا به ۵۴۰۰ میلیارد تومان و در مرحله بعد ۷۲۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهیم داد.

وی افزود: در مرحله اول ، افزایش سرمایه شرکت از محل اندوخته شرکت سرمایه گذاری انجام می شود و ما برای افزایش این سرمایه مبلغی را از سهامداران دریافت نمی کنیم و در مرحله بعد از طریق مجمع فوق العاده این کار را خواهیم کرد.

سلیمانی ادامه داد: با افزایش سرمایه و رسیدن به مبلغ ۷۲۰۰ میلیارد تومانی ؛ این شرکت ۲ میلیون یورویی خواهدشد که سرمایه ثبت شده نسبتا خوبی است و می تواند در مقابل شرکت های بزرگ اروپایی و چند ملیتی قد علم کند.

سلیمانی با اشاره به اینکه اقتصاد در حال رشدی داریم، گفت: این مبلغ سرمایه برای شرکت ما مبلغ قابل قبولی است و ما امیدواریم که این اقدام در آینده ادامه داشته باشد.

ارسال نظر