کد خبر : 37080

«پلی نار» پیشتاز پلی پروپیلن سازها

پتروتحلیل- روز گذشته معاملات پلی پروپیلن های نساجی نسبت به هفته قبل با رقابت کمتری روبه رو شد.

هفته گذشته محصولات گروه نساجی متاثر از کاهش عرضه برخی از پلی پروپیلن سازها با رقابت بیشتری از سوی معامله گران خریداری شدند، این در حالی است که دو هفته گذشته به دلیل عرضه های بالای پلی پروپیلن سازها، محصولات آنها با قیمت پایه معامله شد و بخشی از تناژ عرضه آنها نیز وارد سیستم مچینگ شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، با این حال روز گذشته ۶ گرید پلی پروپیلن نساجی از سوی شازند، پلی نار، مارون و نویدزرشیمی عرضه شد که گرید S60 پلی نار بالاترین قیمت را در رقابت به دست آورد. پلی پروپیلن نساجی SF060 پلی نار با حجم ۸۰۰ تن ۱۵۸۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۲۳۰ تومان و بیشترین نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۳۶۶ تومان رقم خورد. گرید Z30S پتروشیمی مارون هم دومین کالایی بود که بالاترین قیمت را در رقابت پس از پلی نار به دست آورد.

به این ترتیب پلی پروپیلن نساجی Z30S پتروشیمی مارون هم با حجم ۸۸۰ تن ۱۶۲۸ تن تقاضاداشت و با قیمت ۳ هزار و ۳۳۲ تومان مورد معامله قرار گرفت. گرید Z30G هم با حجم ۲۲۰ تن ۳۵۲تن تقاضا داشت، میانگین قیمت خرید این کالا ۳ هزار و ۲۵۲ تومان رقم خورد.

اما رتبه سوم بالاترین رقابت نیز به نویدزرشیمی اختصاص داشت، به طوری که پلی پروپیلن نساجی ZH510L نویدزرشیمی با حجم ۵۰۴ تن ۱۳۶۵ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۲۳۰ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۳۰۳ تومان رقم خورد.

پتروشیمی شازند هم در رتبه آخر رقابت ها قرار داشت، به طوری که پلی پروپیلن نساجی HP552R شازند با حجم ۶۰۰ تن به میزان ۷۲۰ تن تقاضا داشت و با قیمت ۳ هزار و ۲۴۱ تومان خریداری شد. گرید ۵۶۵ این پتروشیمی هم با قیمت پایه ۳ هزار و ۳۷۶ تومان مورد معامله قرار گرفت.

در همین حال پلی پروپیلن های شیمیایی مانند هفته گذشته روز آرامی داشتند و با قیمت های پایه مورد معامله قرار گرفتند.

البته بیشترین رقابت قیمتی روز گذشته برای پلی اتیلن سنگین لوله مشکی CRP100B پتروشیمی جم با ۱٫۰۳ درصد رقابت روبه رو شد، البته نسبت به هفته های گذشته شاهد کاهش نرخ این کالا بودیم. پلی اتیلن سنگین اکستروژن شازند نیز با ۲ درصد رقابت قیمتی مورد معامله قرار گرفت.

در همین حال حجم معاملات محصولات پلیمری روز گذشته ۱۴ هزار و ۶۸۸ تن رقم خورد. عرضه محصولات پلیمری ۱۹ هزار و ۱۶۹ تن و تقاضای آن هم بالغ بر ۲۰ هزار و ۷۹۱ تن رقم خورد.

آمار معاملات محصولات پلیمری در روز دوشنبه ۸ شهریور

۱۲ گرید برتر

ارسال نظر