کد خبر : 36954

تولید انحصاری لوله های انتقال خطوط آب و گاز در پتروشیمی جم

تولید انحصاری لوله های انتقال خطوط آب و گاز در پتروشیمی جم

پتروتحلیل- مدیر پژوهش و فناوری شرکت پتروشیمی جم خواص گریدهای جدید تولیدی این شرکت را تشریح و مصارف متعدد و مهم آنها را عنوان کرد.

به گزارش «پتروتحلیل»، مدیر پژوهش و فناوری پتروشیمی جم اظهار کرد: این ۸ محصول برای اولین بار در ایران تولید می شود و بیش از ۱۰۰ میلیون دلار ارزآوری برای کشورمان دارد.

رضا راشدی با اشاره به مصرف سه گرید از ۸ محصول تولیدی شرکت با نام های تجاری CC52501 وCC52502 و CC52502 SU افزود: مصرف این سه محصول در تولید درپوش بطری های مایعات می باشد که بستگی به نیاز تولید کننده یکی از این محصولات را جهت تولید استفاده می کند.

وی افزود: برای اینکه محصول ما بتواند نیاز صنایع پایین دستی را پوشش دهد این گریدها با دو وزن مولکولی متفاوت طراحی و تولید شده است لذا از این جهت به خوبی نیاز صنایع پایین دستی را پاسخگو خواهند بود.

راشدی با تاکید بر مصرف این درپوش ها در صنایع مختلف غذایی یادآور شد: درپوش مخصوص نوشابه های گازدار در برابر تنش های محیطی و شیمیایی باید دارای مقاومت بالا باشد ولی درپوش نوشابه های غیر گازدار نیازی به مقاومت بالای آن نیست.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت پتروشیمی جم اظهار کرد: میزان افزودنی ها در گریدهای درپوش باید به گونه ای طراحی شود که در دمای پایین قابلیت مهاجرت به سمت قطعه را نداشته باشد تا با محتویات بطری تماس نداشته و همچنین در دمای پایین چون حساسیت به تنش های وارده بیشتر است محصول تولیدی باید به گونه ای باشد که در دمای پایین تر نیز مقاومت و استحکام از خود نشان دهد و به این مهم در تولید این گرید ها توجه شده است.

رضا راشدی در مورد تولید گرید HD5000S که مصرف آن در تولید تورهای ماهیگیری و طناب پلاستیکی می باشد خاطر نشان کرد: طناب و تور ماهیگیری به لحاظ فنی باید علاوه بر خواص فیزیکی و مکانیکی مناسب و مقاومت در برابر تنش های کششی ,دارای مقاومت شیمیایی مناسب در شرایط محیطی موجود در آب دریا نیز باشد از این رو با توجه به کاربرد نهایی تور و طناب باید مقاومت uv بالایی داشته باشند که با بررسی های علمی و پژوهشی در این زمینه موفق به تولید این گرید با شرایط محیطی خاص شدیم.

به گزارش روابط عمومی پتروشیمی جم، مدیر پژوهش و فناوری پتروشیمی جم در خصوص تولید گرید PE100 و کاربرد آن در صنعت تولید لوله های انتقال آب تصریح کرد: این محصول استراتژیک که در شرکت پتروشیمی جم تولید میشود کاربرد فراوانی در مصارف کشاورزی، صنعتی و خطوط لوله های انتقال آب و گاز دارد.

راشدی در پایان خاطرنشان کرد: امروزه، استفاده از مواد پلی اتیلنی (PE) در سیستم های آبرسانی تحت فشار و گاز رسانی رشد فزآینده ای داشته است و با رویکرد مواد اولیه شاهد تولید گونه های متفاوتی از پلی اتیلن بوده ایم که نسل سوم از این سیر رو به رشد، مواد PE100 می باشند که از دهه نود میلادی در اروپا بعنوان گریدی مناسب در صنعت لوله مطرح گردیده است. گرید PE100 پتروشیمی جم با آخرین تکنولوژی روز در صنعت پتروشیمی تولید شده و از نظر خواص و طول عمر عملکردی بی نظیر در قیاس با محصولات رقبا دارد. طراحی و عرضه تجاری محصولات پلیمری با ارزش افزوده بالا و خواص ویژه در دستور کار واحد پژوهش و فناوری شرکت پتروشیمی جم قرار دارد و در آینده ای نزدیک شاهد تجاری سازی چند محصول جدید دیگر خواهیم بود.

ارسال نظر