کد خبر : 36921

پیشرفت ۷۴ درصدی پتروشیمی مرجان

پتروتحلیل- ساخت پتروشیمی مرجان تیرماه امسال پیشرفت فیزیکی ۳٫۲۳ درصد را در مسیر ساخت خود تجربه کرد.

پتروشیمی مرجان یکی از طرح های فعال در فاز ٢ پارس جنوبی به شمار می آید که این طرح هم اکنون بر اساس آمارهای موجود تا پایان تیرماه ۷۴٫۵۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

با راه اندازی این طرح، ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور سالانه یک میلیون و ۶۵٠ هزار تن افزوده می شود؛ هم اکنون بیشتر تجهیزات و کالاهای مورد نیاز در طرح متانول هفتم (پتروشیمی مرجان) خریداری شده است و عملیات نصب تجهیزات در حال انجام است.

شرکت سرمایه‌گذاری ساتا ۶٧ درصد از مالکیت سهام مرجان را در اختیار دارد و تاکنون افزون بر ٨٨٧ میلیارد ریال در این طرح سرمایه‌گذاری‌ کرده است.

پتروشیمی مرجان مجری طرح متانول هفتم در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است، این طرح یکی از مهمترین طرح های در دست اجرای پتروشیمی کشور در این منطقه به شمار می رود.

ارزش قرارداد واحد متانول شرکت پتروشیمی مرجان ۵٠٠ میلیون یورو شامل خرید لیسانس، انجام مهندسی اصولی و ارائه خدمات فنی است که بنابر توافق های صورت گرفته در مدت چهار سال اجرا خواهد شد.

خوراک این طرح سالانه ۵٫۱ میلیارد نرمال مترمکعب گاز طبیعی است و پیش بینی شده است که همه خدمات جانبی آن (آب، برق، بخار و اکسیژن) از پتروشیمی دماوند (مجری سرویس های یوتیلیتی واحدهای مستقر در فاز دوم پارس جنوبی) تامین شود.

ارسال نظر