کد خبر : 36915

درخشش پالایشی ها

پتروتحلیل- در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با افزایش ۸۹ واحد به رقم ۷۷ هزار و ۹۶۸ واحد رسید. اما در بازار فرابورس آیفکس ۳ واحد ارزش خود را از دست داد و ۸۰۰ واحد شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، اولین روز کاری این هفته با درخشش گروه پالایشی در حالی آغاز شد که شاهد تاثیر مثبت این گروه در بازار بورس و فرابورس بودیم. بر این اساس، معامله بیش از ۱۱ میلیون سهم پالایش نفت بندرعباس و جابجایی نزدیک به ۱۳ میلیون سهم پالایش نفت اصفهان شاخص کل بورس را ۱۰۰ واحد مثبت کرد. همچنین پالایش نفت تبریز نیز که در مثبت شدن بازار بورس سهم قابل توجهی داشت و بیشترین رشد قیمت این گروه را به خود اختصاص داد. از سویی دیگر نمادهای فرابورسی شتران و شاوان و شراز نیز که با اقبال سرمایه گذاران مواجه شدند با افزایش قیمت بازار امروز را پشت سرگذاشتند.

گفتنی است همه شرکت های پالایشی به جز پالایش نفت اصفهان با صف خرید همراه شدند. از سویی دیگر سرمایه گذاری صنعت نفت نیز امروز با افزایش تقاضا نزدیک به ۲۰ میلیون معامله شد و با صف خرید و رشد ۴٫۳ درصدی مواجه شد. در گروه شیمیایی، معاملات نماد فارس نیز بر بازار بورس تاثیر مثبت برجا گذاشت.

همچنین معاملات مثبت پتروشیمی آبادان در بازه مثبت و صف خرید این پتروشیمی در چند روز اخیر نکته قابل توجهی در گروه پتروشیمی ها می باشد. اما در معاملات امروز پتروشیمی مارون با حجم معاملات ۲۰۹ هزار سهم نزدیک به ۴ درصد افت کرد و بیشترین تاثیر منفی را بر بازار فرابورس برجا گذاشت.

ارسال نظر