کد خبر : 36796

قیمت اتیلن تغییر مسیر داد

قیمت اتیلن تغییر مسیر داد

پتروتحلیل- قیمت اتیلن در تاریخ ۱۲ آگوست در آسیا با تغییر مسیر، روندی افزایشی یافت.

به گزارش «پتروتحلیل»، قیمت اتیلن در جنوب شرق آسیا با ۴۰ دلار افزایش به رقم ۱۰۵۰ تا ۱۱۰۰ دلار در هر تن سی اف آر رسید.

همچنین قیمت اتیلن در تاریخ یاد شده در جنوب شرق آسیا با ۳۰ دلار افزایش ۱۰۲۰ تا ۱۰۵۰ دلار در هر تن فوب گزارش شده است.

در شمال شرق آسیا نیز قیمت اتیلن با ۷۰ دلار رشد به ۱۱۳۰ تا ۱۱۷۰ دلار در هر تن سی اف آر رسید. همچنین در جنوب کره قیمت اتیلن با ۴۵ دلار افزایش به ۱۱۱۵ تا ۱۱۳۵ دلار در هر تن فوب رسید.

باتوجه به انبارسازی مجدد اتیلن در بازار چین در پی کاهش پیشنهادها، قیمت های این محصول در بازار وارداتی به میزان قابل توجهی افزایش یافت. همچنین عدم عرضه محصولات جدید از ایران کمک کرد تا قیمت ها، کاهش اخیر خود را جبران کنند. میزان عرضه محموله هایی که برای تحویل در ماه سپتامبر هستند به سبب کاهش تولید، پایین رفته است. مصرف اتیلن در برخی از بخش های صنایع پایین دستی مناسب است با این وجود افزایش قابل توجه بهای این محصول در این هفته نگرانی ها در مورد کاهش سود ناخالصِ آن بالا برده است. برخی از واردکنندگان در چین به منظور پوشش نیاز فوریِ خود برای محموله هایی که در ماه سپتامبر تحویل داده می شوند، پیشنهادهای قیمتیِ خود را افزایش داده اند. به گزارش «پتروتحلیل»، تقاضا در چین بوسیلۀ وضعیت مناسب در بازارهای صنایع پایین دستی از جمله مونومر استایرن، اکسیدِ اتیلن و محصولاتِ تشکیل شده از وینیل، پیش از فرارسیدن فصل اوج تولید که از سپتامبر آغاز می شود، تقویت شده است. سود ناخالص مونومر استایرن به سبب کاهش بهای بنزِن کافی به نظر می رسد.

افزایش قیمت ها در بازار نقدی در این هفته نیز موجب تقویت جو افزایشی این بازار شد. به سبب کاهش تولید اکسید اتیلن در برخی کارخانه ها پیش از اجلاس سران گروه ۲۰ (G20) که در اوایل سپتامبر در شهر هانگژو برگزار می شود، پیش بینی می شود بازار این محصول در ماه آگوست شاهد فعالیت های زیادی باشد. همین طور پیش بینی می شود بازار محصولات وینیلی به سبب کاهش عرضه این محصول در منطقه در پی تعطیلی موقت برخی کارخانه ها تقویت شود.

ارسال نظر