کد خبر : 36766

پیشرفت ۷۷ درصدی واحد الفین پتروشیمی ایلام

پتروتحلیل- ظرفیت تولید اتیلن در این مجتمع با بهره برداری از مرحله دوم واحد الفین به سالانه ۴۵٠ هزار تن افزایش خواهد یافت.

به گزارش روابط عمومی پتروشیمی ایلام، مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام گفت: پیشرفتهای قابل ملاحظه ای در دو واحد الفین و SRU این شرکت صورت گرفته است.

فرهاد دانشی افزود: در صورتی که منابع مالی و سفارشها به موقع در اختیار این واحدها قرار گیرند، واحد الفین نیمه نخست سال ٩۶ به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام ادامه داد: واحد الفین از بهمن ماه ٩٣ تاکنون به حدود ٧٧ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده که این میزان در هر ماه دو درصد بوده است.

دانشی با بیان این که از ٢۵٠ سفارش، تاکنون ٢۴٣ مورد خریداری شده که یا در گمرک یا در مسیر انتقال به شرکت هستند، افزود: بیشترین فعالیت را شرکت پیمانکاران شرکت استیم، پتروهنگام و پارس قدرت داشته اند.

وی ادامه داد: کمتر از ١١ درصد از ساختمان تا تکمیل نهایی باقیمانده و پیشرفت نصب قالبهای این واحد تا پایان شهریورماه به ٩۵ درصد می رسد.

مدیرعامل پتروشیمی ایلام با بیان این که هم اکنون با حدود ٢٣ تن تولید به فعالیت خود ادامه می دهیم، افزود: پس از بهره برداری از مرحله دوم (الفین) خوراک مورد نیاز را از پالایشگاه گاز دریافت می کنیم که وابستگی به خط لوله اتیلن غرب از بین می رود و می توانیم سالانه ۴۵٠ هزار تن اتیلن تولید کنیم.

دانشی ادامه داد: این شرکت در شرایطی که ۴٠ تن در ساعت گاز اتیلن از خط لوله غرب دریافت کند ظرفیت تولید ٣٠٠ هزار تن اتیلن در سال را داراست.

ارسال نظر