کد خبر : 36704

واحد دوم پنتان پتروشیمی تبریز امسال به بهره برداری می رسد

پتروتحلیل- واحد دوم پنتان مجتمع پتروشیمی تبریز با ظرفیت ٢۴٠٠ تن و سرمایه گذاری ۶٨ میلیارد ریالی تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

سیدجواد سلیمانی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز با اعلام این خبر گفت: با راه اندازی طرح جدید واحد دوم پنتان این مجتمع، ظرفیت تولید این محصول در پتروشیمی تبریز به ۴٨٠٠ تن درسال می رسد.

وی در مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن که پتروشیمی تبریز تندیس واحد نمونه صنعتی سال ٩۴ را در طرح و حوزه نفت و گاز استان آذربایجان شرقی دریافت کرد، در مورد این انتخاب اظهار کرد: پتروشیمی تبریز سالانه با تولید ٨٠٠ هزار تن انواع پلاستیکهای خام (پلی اتیلن، پلی استایرن و ABS) افزون بر پاسخگویی به نیازهای صنایع پایین دست داخلی به ٣۵ کشور صنعتی جهان صادرات دارد، به طوری که با لغو تحریمها، میزان تقاضای بازارهای جهانی بویژه کشورهای اروپایی بیش از سه برابر ظرفیت کنونی پتروشیمی تبریز است.

به گزارش روابط عمومی پتروشیمی تبریز، سلیمانی تاکید کرد: در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی، حجم صادرات پتروشیمی تبریز در ۴ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز ٩٨ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل پتروشیمی تبریز، دلیل افزایش مشتریان خارجی را ارتقای فناوری تولید و دستیابی به دانش فنی با ارائه فرآورده های گوناگون و گریدهای جدید در راستای نیاز واحدهای پایین دستی دانست و افزود: این شرکت فرآورده های خود را تحت لیسانس معتبرترین شرکتهای جهانی و بر اساس استانداردهای کیفی آنها تولید می کند.

ارسال نظر