کد خبر : 36681

انحصار در واگذاری پتروشیمی‌ها

پتروتحلیل- رئیس شورای رقابت در مورد برخی خصوصی‌سازی‌های اتفاق افتاده در حوزه پتروشیمی ها گفت: خصوصی‌سازی آنگونه که در تعریف شورای رقابت آمده، اتفاق نمی‌افتد و برای بسیاری از شرکت‌ها متقاضی زیادی وجود ندارد.

وی توضیح داد: در بخش پتروشیمی خریداران پروژه‌های پتروشیمی فقط ۲ یا ۳ کنسرسیوم هستند که بیشترین انحصار را در این بخش به وجود آورده‌اند و این انحصار باید برطرف شود. البته در این شرایط نمی‌توانیم این انحصار را برطرف کنیم اما باید نظارت بیشتری بر آنها صورت گیرد.

رئیس شورای رقابت ادامه داد: در همین راستا به مرکز ملی رقابت فرصت سه ماهه داده بودیم تا مشکلات صنایع بالادستی و پایین دستی پتروشیمی را بررسی کنند و پیشنهاد خود را برای حل این مشکل ارائه دهد.

شیوا اظهار داشت: در جلسه امروز در شورای رقابت در خصوص چگونگی فروش تولیدات پتروشیمی با حضور مسئولان بورس کالا و پتروشیمی‌ها تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

وی در این مورد توضیح داد: فعالیت‌های تولید کنندگان و مصرف‌کنندگان و جزئیات آن توسط یک کارگروه مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار می‌گیرد تا مشکلاتی که در بورسی بودن عرضه مواد پتروشیمی می‌آید نیز برطرف شود که این مسئله در جلسه فردا مورد تصمیم‌گیری قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر