کد خبر : 36654

دو دلیل کاهش عرضه پی وی سی در بازار چین؟

دو دلیل کاهش عرضه پی وی سی در بازار چین؟

پتروتحلیل- معامله کنندگان در چین گزارش داده اند به سبب افزایش صادرات پی وی سی به هند و کاهش فعالیت کارخانه ها در پی بازرسی های محیط زیستی که از اوایل این هفته آغاز شده است، عرضه این محصول در بازار داخلی این کشور کاهش یافته است.

به گزارش «پتروتحلیل»، یک تاجر چینی اظهار کرده است: «در حال حاضر تولید پی وی سی در مناطق شمال غربی تحت تأثیر بازرسی ها برای ارزیابی آلودگی زیست محیطی قرار گرفته است. عرضۀ پی وی سی مخصوصا برای پی وی سیِ کاربید پایه پایین است.»

تاجر دیگری در پکن گفته است: «ما نسبت به دورنمای کوتاه مدت خوش بین هستیم زیرا عرضه پی وی سی در داخل کمی پایین است و ما افزایش صادرات به هند و بازرسی های مأموران محیط زیست که موجب کاهش تولید شده را از عوامل این مسئله میدانیم. پیش بینی می کنیم قیمت های پی وی سی در کوتاه مدت کاهش نیابند.»

یک تولیدکننده چینی همزمان با فروش کاملِ سهمیه این ماه خود، محدود شدن معاملات در این مقطع را گزارش کرده است. این تولیدکننده اشاره کرده است: «عرضۀ پی وی سیِ اتیلن پایه و پی وی سی کاربید پایه به سبب پایین رفتن میزان تولید در فصل تابستان، کاهش یافته است. ما شنیده ایم که یک شرکت بزرگ تایوانی در اواسط این ماه قیمت های جدید خود را با ۲۰ دلار افزایش اعلام خواهد کرد و معتقدیم که خریداران قادر خواهند بود این قیمت های جدید را قبول کنند.»

تولیدکننده دیگری که واحد پی وی سی خود را در پایان ماه گذشته و به مدت ده روز برای فعالیت های حفظ و نگهداری تعطیل کرده، ادعا کرده است: «بازرسی های مأموران محیط زیست هر سال انجام می شوند، اما امسال این مسئله بر بازار تأثیر گذاشته است. با این وجود ما معتقدیم که تأثیرات آن بر عرضه موقتی خواهد بود.»

در حال حاضر قیمت های پی وی سی در بازار داخلی برای گریدهای k-67، k-70 و k-80 در رقم ۶۰۰۰ یوآن (۷۷۰ دلار) در هر تن گزارش شده است. همینطور قیمت های پی وی سی استیلن پایه برای گریدهای k-58 و k-70 در رقم ۵۷۰۰ یوآن (۷۳۱ دلار) در هر تن و برای گرید k-67 بین ۵۵۰۰ تا ۵۸۰۰ یوآن (۷۰۵ تا ۷۴۴ دلار) در هر تن، قرار دارد.

ارسال نظر