کد خبر : 36572

پیش بینی متفاوت بانک Deutsche از قیمت نفت

پیش بینی متفاوت بانک Deutsche از قیمت نفت

پتروتحلیل- بهای نفت خام در معاملات بین المللی در روز سه شنبه تحت تاثیر مازاد عرضه فرآورده های نفتی کاهش یافت گرچه تضعیف دلار از افت بیشتر قیمت ها جلوگیری کرد. بدین ترتیب، قیمت نفت خام برنت در بازار ICE لندن برای تحویل در ماه اکتبر در طی داد و ستد های این روز ۳۴ سنت ( ۰/۸ درصد) افت نمود و در سطح بشکه ای ۴۱/۸۰ دلار قرار گرفت. همچنین قیمت نفت خام WTI در بازار نایمکس نیویورک برای تحویل در ماه سپتامبر با ۵۵ سنت ( ۱/۴ درصد) کاهش، در سطح بشکه ای ۳۹/۵۱ دلار قرار گرفت. بنابراین قیمت این نفت خام های شاخص ، پایین ترین سطح خود از ماه آوریل تا کنون را تجربه نمودند.

در طی روز های گذشته مازاد عرضه نفت خام و فرآورده های نفتی در مرکز تحلیل های کارشناسان بازار نفت در مورد روند نزولی قیمت نفت خام قرار گرفته است. از یک سو، بیشتر شدن تولید نفت خام روسیه در ماه ژوئیه و از سوی دیگر، بازگشایی پایانه های صادراتی نفت لیبی و رشد تولید کشور های نیجریه و کانادا نگرانی ها در خصوص مازاد عرضه نفت را در روز قبل تشدید کرده و باعث شکل گیری انتظارات قیمت نفت خام در جهت نزولی گردید. همچنین، موجودی فرآورده های نفتی آمریکا به ویژه بنزین در طی هفته های گذشته، به طور غیر طبیعی در سطح بالایی قرار گرفته است که این مسئله حرکت قیمت نفت خام را در مسیر نزولی هموار ساخت.

بررسی روند قیمت نفت خام های شاخص در بازار جهانی

۲oil.

این در حالی است که انجمن نفت آمریکا ( API) در گزارش خود میزان افت موجودی نفت خام آمریکا را ۱/۳ میلیون بشکه برآورد نمود در صورتی که میزان موجودی فرآورده های میان تقطیر این کشور را ۵۳۹ هزار بشکه افزایش داد. همچنین میزان موجودی بنزین را با افتی معادل ۴۵۰ هزار بشکه پیش بینی کرد و این امر موجب افزایش قیمت هر گالن بنزین در بازار نایمکس نیویورک برای تحویل در ماه سپتامبر به میزان۰/۸ سنت ( ۰/۶ درصد ) و تثبیت آن در سطح ۱/۳۱۱۶دلار در هر گالن شد.

بررسی وضعیت مالی شرکت های بزرگ نفتی

۲oil..

تحلیل گران بازار نفت بر این باورند، عرضه فراوان فرآورده های نفت در بازار قیمت نفت خام در طی دو ماه اخیر بیش از یک پنجم به عنوان عاملی در راستای کاهش قیمت ها بوده است، که این مسئله موجب تضعیف حاشیه سود پالایشی و به دنبال آن متضرر شدن و افت بهای سهام شرکت های بزرگ نفتی گردید. در این میان، پالایشگران در مناطق آسیا و آمریکا آماده ورود به دوره تعمیرات و نگهداری فصلی می شوند که این امر باعث تقلیل میزان تقاضای نفت خام در این مناطق خواهد شد و در نتیجه افزایش موجودی نفت خام را به همراه خواهد داشت. بر خلاف انتظارات روند نزولی قیمت نفت در شرایط فعلی بازار، بانک Deutsche متوسط قیمت نفت خام شاخص آمریکا در سه ماهه چهارم ۴۹/۵۰ دلار در هر بشکه برآورد کرد.

ارسال نظر