کد خبر : 36449

نگاهی به ۱۴ پتروشیمی بورسی در سال ۹۴

نگاهی به ۱۴ پتروشیمی بورسی در سال ۹۴

پتروتحلیل- شعیب رضایی*: با توجه به اتمام فصل مجامع شرکتها، دراین گزارش سعی شده تا عملکرد سود و زیانی ۱۴ شرکت پتروشیمی پذیرفته شده در بورس تهران و فرابورس به صورت خلاصه مورد بررسی قرار گیرد. بررسی عملکرد این شرکتها نشان می دهد در سال ۹۴ مجموع درآمد فروش شرکتهای پتروشیمی حاضر در بازار سرمایه بالغ بر ۲۷۷ هزار میلیارد ریال بوده که در نهایت منجر به کسب ۷۵ هزار میلیارد ریال سود خالص شده است.

البته در این سال دو شرکت پتروشیمی فارابی و آبادان زیان ده بوده اند. پتروشیمی مارون بهترین عملکرد را در سال ۹۴ داشته و ضعیف ترین عملکرد نیز مربوط به پتروشیمی فارابی بوده است. بررسی نمودار ها نشان می دهد پتروشیمی های مصرف کننده خوراک گاز حاشیه سود بالایی نسبت به مصرف کننده های خوراک مایع دارند. همچنین حاشیه سود شرکتهای تولید کننده محصولات اوره و آمونیاک بیشتر از دیگر پتروشیمی ها بوده است. متوسط حاشیه سود این ۱۴ شرکت، ۲۰٫۳ درصد بوده و متوسط بازدهی داراییها و حقوق صاحبان سهام به ترتیب ۱۷٫۵ و ۲۳٫۷ درصد می باشد.

در گزارش پیش‌رو، با توجه به اتمام فصل مجامع شرکت‌ها سعی شده است عملکرد شرکت‌های پتروشیمی حاضر در بازار سرمایه مورد بررسی قرار گیرد.

گزارش کامل سود و زیان شرکت های پتروشیمی بورسی در سال ۹۴ را می توانید در فایل زیر مشاهده کنید:

برای دانلود فایل برروی لینک زیر کلیک کنید:

نگاهی به عملکرد سود و زیانی شرکت های پتروشیمی در سال ۹۴

* کارشناس بازار سرمایه

ارسال نظر