کد خبر : 36379

ادامه افزایش قیمت «پی وی سی»

ادامه افزایش قیمت «پی وی سی»

پتروتحلیل- پس از مشخص شدن افزایش قیمت های پی وی سیِ ماه آگوست در هفته گذشته در بازار وارداتی چین، در این هفته قیمت های این محصول در بازار داخلی این کشور نیز به افزایش خود ادامه دادند.

به گزارش «پتروتحلیل»، قیمت های پی وی سیِ اتیلن پایه شاهد افزایش قابل توجه تری بوده و در این هفته ۱۰۰ تا ۲۵۰ یوآن (۱۳ تا ۳۲ دلار) در هر تن افزایش یافتند در حالیکه قیمت های پی وی سیِ استیلن پایه ۱۰۰ تا ۱۵۰ یوآن (۱۳ تا ۱۷ دلار) در هر تن بالا رفتند.

روند قیمت های پی وی سی اتیلن پایه در ۶ هفته گذشته ثابت و افزایشی بوده است در حالیکه قیمت های پی وی سی استیلن پایه بطور ثابتی در حال افزایش بوده اند و افزایش تجمعی بیشتری معادل ۳۲۰ یوآن (۴۸ دلار) در هر تن داشته اند.

این مسئله موجب شده است فاصله قیمتی بین این دو محصول کمتر شود. یک تاجر در مستقر در Shantou گفته است : «رقم های پیشنهادی بازه بالایی محدوده قیمتی پی وی سی استیلن پایه با ارقام بازه پایینی محدوده قیمتی پی وی سی اتیلن پایه برابر می باشد. این مسئله نهایتا موجب بالا رفتن تمایل خرید پی وی سی اتیلن پایه می شود اگرچه برخی خریداران همچنان به خرید پی وی سی استیلن پایه ادامه خواهند داد. بعضی از تاجران استدلال کرده اند که به سبب فرا رسیدن فصل کاهش خرید پی وی سی تقاضا برای این محصول در داخل چین پایین باقی خواهد ماند. یک توزیع کننده اظهار کرده است: «ما برای بالا رفتن مجدد میزان تقاضا باید تا ماه آگوست یا سپتامبر منتظر بمانیم. تولیدکنندگان و توزیع کنندگان داخلی تمایلی به کاهش قیمت های پیشنهادیشان ندارند و از این رو در تلاشند با کم کردن عرضه، اثر پایین بودن تقاضا در قیمت ها را خنثی کنند.»

یک تولیدکننده کابل نیز از وضعیت نامناسب کسب و کارش ابراز نارضایتی کرده است. در بازار واردات قیمت های پی وی سی وارداتی از اندونزی غالبا بدون تغییر نسبت به هفته گذشته بین ۸۰۰ تا ۸۱۰ دلار در هر تن (CIF) گزارش شده این در حالی است که یک شرکت بزرگ تایوانی قیمت های پیشنهادی خود را ۴۰ دلار افزایش داده است. در بازار صادرات تولیدکنندگان چینی تقاضای خوب از هند را گزارش داده اند. یک تولیدکننده چینی اشاره کرده است: «خریداران آسیای جنوب شرقی مخصوصا تایلند و مالزی نیز درخواست خرید محصولات بیشتری دارند.» پیش بینی می شود قیمت ها در بازار پی وی سی چین در کوتاه مدت روندی ثابت داشته باشند. وضعیت مناسب تقاضا از هند و آسیای جنوب شرقی بهمراه عرضه محدود این محصول دورنمای روند قیمت ها را افزایشی نگه داشته است. در بازار داخلی پی وی سی باتوجه به مقاومت خریداران در برابر افزایش بیشتر قیمت ها همزمان با ثابت ماندن وضعیت تقاضا، ممکن است از سرعت این روند افزایشی کاسته شود.

ارسال نظر