کد خبر : 36318

ایلام، کرمانشاه و مهاباد از مدار تولید خارج شدند

پتروتحلیل- پتروشیمی های ایلام، کرمانشاه و مهاباد براثر آتش سوزی خط لوله اتیلن غرب به صورت موقت از مدار تولید خارج شوند.

به گزارش «پتروتحلیل»، حادثه آتش سوزی خط لوله اتیلن غرب عصر روز جمعه سبب شد تا پتروشیمی های ایلام، کرمانشاه و مهاباد به دلیل قطعی خوراک از مدار تولید خارج شوند. آتش سوزی خط انتقال گاز اتیلن غرب کشور عصر جمعه در ارتفاعات روستای پران پرویز در ۱۵کیلومتری پلدختر رخ داد پس از گذشت چهارساعت مهار شد.

مدیر روابط عمومی پتروشیمی لرستان گفت: در حال حاضر کار ترمیم خط انتقال پلی اتیلن غرب در منطقه پلدختر در دست اقدام است و انتظار می رود فعالیت این خط عصر امروز شنبه از سرگرفته شود.

احمد پور کرمی افزود: بهره برداری، تعمیر و نگهداری از این خط بر عهده شرکت خطوط لوله اتیلن غرب بوده و هم اکنون کارشناسان این شرکت در حال تعمیر خط هستند. وی با اشاره به حضور مدیرعامل این شرکت در محل حادثه، اظهار کرد: این خط پتروشیمی های لرستان، ایلام، کرمانشاه، مهاباد، میاندوآب و کردستان را تغذیه می کند که با تعمیر آن ، فعالیت این واحدها نیز از سرگرفته می شود. به گفته وی طول محل حادثه دیده ۱۲ متر بوده و دلیل قطعی نیز پس از برگزاری کمیسیون فنی اعلام خواهد شد. مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان اظهار داشت: در خط لوله ای که از جنوب به سمت کرمانشاه می رود یک خط تغذیه به سمت پتروشیمی لرستان ایجاد شده است که در این محل پیمانکار در حال کار بوده و به خاطر ریزش قطعات سنگ خط لوله دچار ترکیدگی می شود. رضا آریایی اضافه کرد: چون این خط به سیستم کنترل شونده هوشمند مجهز بوده به سرعت گاز در آن قطع می شود ولی چون ۲۰ کیلومتر از محل قطع شدن تا محل آتش سوزی فاصله وجود داشت باید گاز موجود در لوله می سوخت.

بر اساس اعلام روابط عمومی شرکت پتروشیمی ایلام، کارشناسان شرکت ملی پتروشیمی در حال رفع ایرادها و مشکلات ناشی از این حادثه هستند و پیش بینی می شود حداکثر تا یکی ۲ روز آینده فرآیند تامین خوراک و اتصال پتروشیمی ایلام به شبکه سراسری انجام پذیرد.

ارسال نظر