کد خبر : 36227

تداوم خبرهای مثبت پالایشی ها

پتروتحلیل- در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با افزایش ۳۲۶ واحدی همراه شد و به رقم ۷۴ هزار و ۱۹۴ واحد رسید. همچنین در بازار فرابورس آیفکس نیز نزدیک به ۲ واحد رشد کرد و ۷۷۲ واحد شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، در ادامه خبرهای مثبت از شرکت های پالایشی امروز نیز پالایش نفت لاوان در گزارشی زیان ۲۰۶۰ ریالی سال ۹۴ خود را به سود ۲۲ ریالی تغییر داد که این امر موجب توقف نماد شد. از سویی دیگر نمادهای شبندر و شپنا نیز باز هم تحت تاثیر جو مثبت بوجود آمده در این گروه معاملات پر حجمی را رقم زدند و توانستند ۱۲۶ واحد شاخص کل بورس را افزایش دهند. پالایش نفت تبریز که از آغاز معاملات با صف خرید سنگین مواجه بود با معامله ۱۵ میلیون سهم باز هم در پایان معاملات با صف ۲۲ میلیونی همراه شد. اما سرمایه گذاری صنعت نفت پس از برگزاری مجمع عمومی بازگشایی شد و با رشد ۵ درصدی به قیمت ۲۲۹ تومان رسید.

اما در گروه شیمیایی، شرکت نفت و گاز پارسیان امروز با ۱۴ میلیون سهم ۴ درصد رشد کرد و ۸۲ واحد بر نماگر بورس تاثیر مثبت برجا گذاشت. همچنین در بازار امروز پتروشیمی های فارابی، شازند و شیراز نیز در بازه مثبت معامله شدند و افزایش قیمت را تجربه کردند.

ارسال نظر