کد خبر : 36211

«پارازایلین» بندرامام به زودی راه اندازی می شود

«پارازایلین» بندرامام به زودی راه اندازی می شود

پتروتحلیل-واحد پارازایلین پتروشیمی بندرامام در حال راه اندازی است.

محمد حسین کاکوئی نژاد، مدیرعامل شرکت تجارت صنعت پتروشیمی خلیج فارس در گفت و گو با خبرنگار «پتروتحلیل»، با بیان این مطلب گفت: واحد پارازیلین پتروشیمی بندرامام قادر به تولید ۱۴ تا ۱۵ هزارتن پارازایلین به صورت ماهانه است.

وی در ادامه افزود: این واحد برای تامین خوراک پتروشیمی تندگویان در حال راه اندازی است.

مدیرعامل شرکت تجارت صنعت پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به تولید ۶۰ هزارتن پارازایلین به صورت ماهانه در پتروشیمی بروزیه گفت: مصرف پارازایلین در پتروشیمی تندگویان ماهانه ۲۵ تا ۲۶ هزارتن است.

وی با اشاره به اینکه نیازی به واردات پلی اتیلن ترفتالات در کشور وجود ندارد، گفت: با وجود آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا و عدم تولید پارازایلین تا ماهها، نیازی به واردات پلی اتیلن ترفتالات با وجود میزان تولید و مصرف وجود ندارد.

وی همچنین در خصوص درخواست پتروشیمی تندگویان مبنی بر لغو سقف ۱۰ درصدی قیمت در بورس کالا، خاطر نشان کرد: این درخواست پیش از آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا از سوی تندگویان به بورس کالا ارایه داده شده بود.

کاکوئی نژاد ادامه داد: با توجه به اینکه پلی اتیلن ترفتالات محصولی فصلی است و تندگویان در برخی از فصول سال با کاهش حجم خرید و فصل گرما نیز با افزایش حجم خرید روبه رو می شود، از این رو درخواست لغو سقف قیمتی پیش تر به بورس کالا ارایه داده شده بود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر موضوع لغو سقف قیمتی مطرح نیست و در حال حاضر تامین خوراک پتروشیمی تندگویان در اولویت قرار دارد.

وی ادامه داد: پیش از آتش سوزی بوعلی سینا حجم صادرات پارازایلین ۵۰ هزارتن به صورت ماهانه بود که در حال حاضر به دلیل شرایط موجود این حجم صادرات کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت تجارت صنعت پتروشیمی خلیج فارس افزود: البته با توجه اینکه پتروشیمی تندگویان باید خوراک خود را از برزویه تا راه اندازی پارازایلین بوعلی سینا تامین کند، هزینه حمل خوراک سبب خواهد شد تا حاشیه سود این مجتمع کاهش یابد.

این در حالی است که احتمالا تولید پارازایلین در پتروشیمی بوعلی سینا که بزرگترین واحد تولید پارازایلین را دارد تا یک سال آینده متوقف باشد.

ارسال نظر