کد خبر : 36189

مزایده «فن آوران» به رغم آتش سوزی بوعلی سینا

مزایده «فن آوران» به رغم آتش سوزی بوعلی سینا

پتروتحلیل- با توجه به بارش باران موسمی در هندوستان، بازار بخش های ساخت و ساز کاملا کساد است که این امر تولیدکنندگان فرمالدهاید را بدلیل نبود تقاضا بشدت تحت فشار قرار داده و باعث تشدید رکود بازار شده است، در خصوص نرخ تولید بخش های فرمالدهاید باید گفت که مجموع نرخ تولید این محصول در مقایسه با هفته قبل تغییری ندارد.

به گزارش «پتروتحلیل»، تولیدکنندگان بخش اسیداستیک نیز نرخ تولید خود را از هفته گذشته تاکنون ثابت نگه داشته اند اما این محصول در طول هفته با قیمت پائین تری نسبت به قبل معامله شده است. شرکت پتروشیمی فن آوران با وجود توقف تولید واحد تولیدی خود در بندر امام خمینی با ظرفیت تولید ۱۰۰۰ کیلوتن متانول در سال به دلیل آتش سوزی یکی از واحدهای پتروشیمی بوعلی سینا و قطع گاز واحدهای مستقر در منطقه، اما در این هفته در کنار دو تولیدکننده ایرانی دیگر یعنی پتروشیمی زاگرس و خارگ، برای فروش محصول خود به فروشندگان هندی مزایده ای را برگزار کرده است. گفته می شود تاریخ حمل محموله های این مزایده ها ماه آگوست و پرمیوم آنها در حدود ۴٫۵ درصد است. برخی از منابع بازار از توقف تولید واحد تولیدکننده متانول پتروشیمی فن آوران و همچنین تعطیلات رسمی عید فطر در کشور ایران، به عنوان عواملی یاد کرده اند که باعث کاهش میزان فروش محموله های ایرانی به بازار هند شده است و نقش بسزایی در بهبود وضعیت بازار هند در طول هفته داشته است.

در مناطقی مانند کندلا، مومبای و موندرا قیمت محموله هایی که ترم حمل Ex‐Tank دارند نسبت به هفته قبل افزایش یافته است. بر اساس نشریه IHS در برخی از بنادر هند معضل کمبود منابع آبی ایجاد شده است تا حدی که برخی از تولیدکنندگان، دچار اختلال در فرآیند تولید شده اند. شاید این خبر با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی منطقه و بارندگی های موسمی تا حد زیادی دور از ذهن بنظر برسد.

قیمت متانول در تاریخ ۸ جولای- سی اف آر هند- دلار/تن Icis ۱۹۵ ۲۰۵ platts ۱۹۷ ۱۹۹ argus ۱۸۵ ۱۹۵ i.h.s ۱۸۰ ۱۸۰ mmsa ۱۸۵ ۱۹۰

ارسال نظر