کد خبر : 36054

«بوعلی» تا یک ماه آینده به مدار تولید برمی گردد

«بوعلی» تا یک ماه آینده به مدار تولید برمی گردد

پتروتحلیل- مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس گفت:آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا پس ازسه روز تلاش بی وقفه همکاران و تیمهای امدادی از بخش های مختلف در شرایط سخت و طاقت فرسای عملیاتی و به مدد دلگرمی مدیریت و درایت وزیر محترم و سایر مدیران ارشد، هم‌اکنون تحت کنترل بوده و منتظر آن هستیم که تا ساعات آتی وبا اتمام سوخت مخزن به پایان برسد.

به گزارش «پتروتحلیل»، عادل نژادسلیم در ادامه افزود: همکاران ما در ستاد نیز با بررسی وضعیت و انجام تحلیلهای لازم، اقدامات مناسب را شناسایی کرده و کنترل اوضاع را در دست دارند.

وی تاکید کرد: باتوجه به حجم خسارات وارده و بررسی های انجام شده تمامی واحدهای پتروشیمی بوعلی‌سینا به جز واحد پارازایلین تایک ماه آینده به مدارتولید بازخواهد گشت و تنها تولید پارازایلین در این مجتمع تا رفع مشکلات متوقف خواهد شد.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس افزود: میزان خسارات وارده به واحد پارازایلین پس از قطع کامل آتش برآورد شده و به اطلاع خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه از بابت کمبود پارازایلین و پلی اتیلن ترفتالات در بازار نیز با مشکل خاصی روبرو نخواهیم بود، گفت: طبق هماهنگی های انجام شده در شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واحد پارازایلین شرکت پتروشیمی بندرامام که در ماه های گذشته به واسطه مازاد عرضه پارازایلین تولید خود را متوقف نموده بود دوباره با ظرفیت تولید ۱۸۰ هزار تن در سال جهت تامین خوراک مورد نیاز پتروشیمی شهیدتندگویان به مدار تولید باز خواهد گشت و در صورت نیاز پتروشیمی نوری کمبود پارازایلین در بازار داخلی را تامین خواهد کرد.

وی افزود: با تامین پارازایلین خوراک پتروشیمی تندگویان شرایط بازار پلی اتیلن ترفتالات نیز در میان مدت کمبود از جانب عرضه را مشاهده نخواهد کرد. خوشبختانه به دلیل پیش بینی فصل پرتقاضا در بازار پلی اتیلن ترفتالات، موجودی کافی در انبارهای شرکت تندگویان تعبیه شده و احتمال نوسان کوتاه مدت در بازار پلی اتیلن ترفتالات نیز منتفی است.

نژادسلیم در پایان تاکید کرد: همچنین مخازن موجود در بندر امام جهت پشتیبانی از پتروشیمی بو علی نیز قابل استفاده هستند و مجموعه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اتکا به توان و زیر ساختهای موجود در مجموعه، مشکلات ایجاد شده را مدیریت نموده و بازار محصولات را تحت کنترل خواهد داشت.

ارسال نظر