کد خبر : 35900

تأثیر تعطیلی کارخانه های اسید ترفتالیک بر بازار بطری ها

تأثیر تعطیلی کارخانه های اسید ترفتالیک بر بازار بطری ها

پتروتحلیل- در چین قیمت های پلی اتیلن ترفتالات به سبب پایین بودن تقاضا روندی ثابت و کاهشی داشتند.

به گزارش «پتروتحلیل»، قیمت های پلی اتیلن ترفتالات صادراتی از چین با کاهش ۱۰ دلاری در بازه بالایی محدوده قیمتی بین ۸۴۰ تا ۸۶۰ دلار در هر تن (FOB) گزارش شدند. یک تولیدکننده چینی اظهار داشته است: «تقاضا پایین است و خریداران بیش از نیازشان خرید نمی کنند. تعداد واحدهای تولیدی که با ظرفیت کامل فعالیت می کنند رو به کاهش است. در رابطه با نشست سران کشورهای عضو گروه ۲۰ (G20) باید گفت که به نظر ما این نشست تأثیر چشمگیری بر بازار نداشته باشد.

تولیدکننده دیگری که قیمت های پلی اتیلن ترفتالات خود را ثابت نگه داشته گفته است: «قیمت خوراک پتروشمی ها بالاتر رفته اما تقاضا در سطح جهان پایین است. بعلاوه، قیمت های ارسال محموله ها به آفریقا به میزان چشمگیری بالا رفته و ممکن است این مسئله به قدرت رقابت پذیری ما در بازارهای آن قاره ضربه بزند.» در این میان قیمت های پیشنهادی برای محموله های صادراتی از کره جنوبی ثابت و در رقم ۹۰۰ دلار در هر تن (FOB) قرار داشتند.

یک تولیدکننده کره ای که نسبت به احتمال افزایش قیمت ها خوشبین است، گفت: «ما در این هفته قراردادهایی را برای محصولات صادراتی خود به اروپا منعقد کردیم.» در بازار داخلی چین قیمت های پلی اتیلن ترفتالات شاهد کاهشی ۱۰۰ یوآنی (۱۳ دلاری) در بازه پایینی محدوده قیمتی بوده اند.

پیش بینی می شود وضعیت تقاضا و تحولات بازار صنایع بالا دستی روند قیمت ها در بازار پلی اتیلن ترفتالات چین را تعیین کند. معامله کنندگان در خاورمیانه تمایل کم برای خرید پلی اتیلن ترفتالات چینی را گزارش می کنند و این در حالی است که هنوز باید منتظر تأثیر تعطیلی کارخانه های اسید ترفتالیک خالص در چین پیش از نشست سران گروه ۲۰، بر جو بازار پلی اتیلن ترفتالات باشیم. در بازارهای صنایع بالادستی قیمت های پلی اتیلن ترفتالات نقدی با افزایش ۸ تا ۱۰ دلاری بین ۶۱۸ تا ۶۲۰ دلار در هر تن (CFR)، مونو اتیلن گلیکول با ۱۵ دلار افزایش بین ۶۲۰ تا ۶۲۰ دلار در هر تن (CFR) قرار دارند.

با این حال برخی معامله کنندگان اشاره می کنند که هنوز باید منتظر تأثیر کاهش اخیر قیمت های نفت خام در پی رأی مردم انگلستان برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بر این خوراک های پتروشیمی باشیم.

ارسال نظر