کد خبر : 35825

ورود حجم بالای متانول ایران به شبه جزیره هند

ورود حجم بالای متانول ایران به شبه جزیره هند

پتروتحلیل- بررسی بازار متانول هند در هفته منتهی به ۲۳ ژوئن نشان می دهد که بارش باران های موسمی و همچنین نبود چشم انداز مثبت از بهبود قیمت در هفته های آینده و همچنین رکود بازار چین سبب شده تا بازار هند نیز با رکود همراه شود.

به گزارش «پتروتحلیل»، انتظار نمی رود بازار متانول هند در هفته های آینده بهبود یابد؛ چرا که بارش باران های موسمی سبب کاهش تقاضا به میزان ۲۰ درصد شده است.

همچنین میزان تقاضای خرید در بخش های مختلف صنایع پایین دست بسیار محدود است، به طوری که کاهش تقاضا برای فرمالدهاید ادامه دار شده است. این در حالی است تغییر نرخی در این بخش ثبت نشده، اما کمترین میزان تولید مربوط به بخش اسیداستیک است.

در همین حال حجم بالایی از محصول از سوی کشورهای خاورمیانه به ویژه ایران به بنادر اصلی شبه جزیزه هند وارد شده است. به طوری که در نشریه آرگس نیز نموداری از میزان صادرات متانول ایران به بازارهای هدف منتشر شده است که در زیر آمده است:

متانول ۳

منابع خبری از بالا بودن سطح موجودی متانول مخازن خبر می دهند و حتی به سرریز شدن متانول اشاره کرده اند. اما نشریه پلتز گزارش داده که میزان موجودی متانول کاهش یافته و از ۱۰۰ هزارتن به ۹۰ تا ۹۵ هزارتن رسیده است، اما به نظر نمی رسد این موضوع بتواند بر بازار متانول تاثیری داشته باشد.

ارسال نظر