کد خبر : 35762

بازار نفت و تب و تاب جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا

بازار نفت و تب و تاب جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا

پتروتحلیل- بازار نفت همچنان در تب و تاب اخبار مربوط به جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا قرار دارد، بطوری که در آخرین نظرسنجی ها تا سه روز مانده به روز رای گیری و رفراندوم ، نشان داده است که در صد افراد انگلیسی که خواهان جدایی این کشور از اتحادیه اروپا می باشند از ۴۲ به ۴۴ در صد افزایش یافتند.

بدنبال این خبر ارزش دلار بار دیگر در مقابل سایر ازر های مهم جهان تقویت شد بطوریکه از رقمی معادل ۰/۶۸۱۱ پوند انگلستان در روز گذشته با ۰/۰۴ در صد افزایش به ۰/۶۸۱۴ پوند رسید و از ۰/۸۸۵۷ یورو روز گذشته به ۰/۸۸۸۹ یورو در روز جاری رسید. بعبارت دیگر، یورو نیز از دیرور تا امروز در مقابل دلار کاهش قیمتی معادل ۰/۶ در صد را تجربه نمود.

این در حالی است که دست اندر کاران منابع مالی و سرمایگذاران همچنان به سیاست های فدرال رزرو در خصوص نرخ بهره چشم دوخته اند. اگرچه دولت آمریکا اعلام نمود که زمانی سیاست های خود را در این خصوص اعمال خواهد نمود که در مورد رشد اقتصادی کشور و اشتغال و سایر پارامتر های مهم اثر گذار بر اقتصاد کشور اطمینان خاطر کافی را حاصل نماید و بعلاوه اطمینان خاطر داشته باشد که اقتصاد آمریکا از جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا هیچ شوکی را دریافت نخواهد نمود.

بنظر می رسد تقویت ارزش دلار در بازار نفت از چنان قدرتی برخوردار بوده که حتی اخبار و گزارشات مقدماتی در خصوص ذخیره سازی های مواد نفتی نیز در بازار آمریکا و سایر حوادث مربوط به بازار جهانی نفت نتوانست روند صعودی قیمت را در بازار نفت موجب شود.

روند قیمت نفت برنت

۲۱oil

در روز گذشته انجمن نفت آمریکا با انتشار گزارش هفتگی خود تمامی انتظارات دست اندر کاران بازار در خصوص حجم ذخیره سازی های نفت در آمریکا را زیر سئوال برد چراکه در آن برخلاف انتظار دست اندر کاران بازار میزان روند ذخیره سازی تجاری نفت در کوشینگ ایالت اکلاهما در این کشور را در هفته قبل در مقایسه با هفته قبل از آن نزولی اعلام کرده است و همچنین در مورد فرآورده های نفتی(میان تقطیرها و بنزین) نیز ذخایر آنها از رشد منفی برخوردار بودند .

علاوه بر آن ،بازار نفت همچنان نگران وقایعی است که در مهمترین کشورهای تولید کننده نفت از جمله لیبی،نیجریه و بویژه ونزوئلا که هم اکنون بحران اقتصادی شدیدی را در اثر کاهش قیمت های نفت پیش روی خود داشته ، قرار دارد.این کشور که منابع نفتی قابل توجهی را دارا می باشد هر روز از روز قبل شرایط بحرانی تری را پشت سر می گذراند که می تواند بازار نفت را در روزهای آتی تحت تاثیر بیشتری قرار دهد چراکه ذخیره سازی بازار نفت به تحرکات آن نیز وابسته می باشد زیرا تولید نفت ونزوئلا در ماه مه معادل ۲/۳۷ میلیون بشکه در روز بود که در مقایسه با آوریل بمیزان ۵/۰ در صد و نسبت به سال گذشته ۱۱ در صد کاهش داشته است. بهر ترتیب ، در روز گذشته قیمت هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال تحویلی در ماه اوت در بازار ICE لندن از قیمت ۵۰/۶۵ دلار با ۰/۰۳ دلار(۰/۰۶ درصد) کاهش به ۵۰/۶۲ دلار و قیمت هر بشکه نفت خام WTI آمریکا در بازار نایمکس نیویورک برای محمولات تحویلی اوت با ۰/۱۱ دلار(۰/۲ در صد) کاهش به ۴۹/۸۵ دلار به تثبیت رسید.

مقایسه قیمت نفت خام های دبی و عمان

۲۱oil1

ارسال نظر